Jump to content

Inbjudan till Gotlands Weekend 2017 (uppdaterad)


Recommended Posts

Vi är klara med Guldpaketet 25 - 27 aug. Färja Nynäshamn kl. 11:25 hem söndag kl. 16:00. Vill

någon samåka från Västerås hör av er på 0709306590 eller continental72@hotmail.com. Idag är vi 3 bilar som samåker och hoppas på flera.

Link to comment
(redigerad)

Vi verkar bli ett antal som kommer att åka över till ön med färjan från Nynäshamn den 25/8 kl 11.25 och hem 27/8 kl 16.00.

Vore väl inte helt fel om det gick att ordna så att vi lastar våra bilar gemensamt så att vi står bra till och så skyddat som möjligt.

Hur är det ordnat med parkeringsmöjligheter vid hotellet ?

Hur gör ni från ön som är vana att åka färja ?

Kanske lite onödigt tidigt men började fundera lite kring sommarens utflykter

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
On ‎2017‎-‎03‎-‎02 at 09:33, Thomas302BOSS said:

Vi verkar bli ett antal som kommer att åka över till ön med färjan den 25/8 kl 11.25 och hem 27/8 kl 16.00.

Vore väl inte helt fel om det gick att ordna så att vi lastar våra bilar gemensamt så att vi står bra till och så skyddat som möjligt.

Hur är det ordnat med parkeringsmöjligheter vid hotellet ?

Hur gör ni från ön som är vana att åka färja ?

Kanske lite onödigt tidigt men började fundera lite kring sommarens utflykter

Sorry Bosse och alla andra som redan försökt boka, rederiet har strulat till det lite då turlistan efter den 20 augusti inte är riktigt fastställd. Tyvärr måste vi vänta till första dagarna i februari för att det skall gå att boka utan problem. Vi ber om ursäkt för detta lilla missöde som vi i CMC:s Gotlands-sektion inte har rådighet över. Vänta till onsdag - torsdag i nästa vecka så skall allt fungera till belåtenhet. Hälsningar Leif Söderström och Göran Persson.   

Link to comment

Till Thomas 302 ! Ursäkta det sena svaret Thomas. Parkering av bilar kommer att ske inom hotellets område. Ca 50 platser under tak och övriga på Scandic Hotells parkering, så det ordnar nog sig till det bästa. Ang. överfarten med färjan så brukar vi gotlänningar ta ett snack med lastningspersonalen innan själva lastningen har börjat, ett litet tips skyll på låg bil så brukar man få stå på nedre däck. sedan är det bra om ni samlar ihop er så skyddar ni varandra mot dörruppslag och annat. Det går säkert bra men stå kvar vid bilarna så länge det inte är färdig lastat och ha koll på vad som händer. Ni är alla välkomna   

  • Like 2
Link to comment
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
On 2017-03-31 at 21:13, Mustangmike said:

Sedan undrar jag vad det är för avgift på 300:-bil ...till vad?

/M

 

Jag vet inte vad det går till. Men det är väl den enda summan som går till själva regionen. Inget konstigt med det. Brukar alltid vara en liten deltagaravgift.

Link to comment
8 timmar sedan, Daniel L said:

Jag vet inte vad det går till. Men det är väl den enda summan som går till själva regionen. Inget konstigt med det. Brukar alltid vara en liten deltagaravgift.

Det skulle jag kunna förstå men ännu så länge finns inte en enda aktivitet annat än..... betala betala betala....Ha ha  :-)

Middagen kanske är billig rent av för 760:-...kanonfin mat och fri dricka.....eller en liten sunkig skagen toast på halvtorrt bröd, ljummen seg biff som man väntat för länge på och en blaskig smaklös fusk pannakotta i plastglas till dessert.

Vill inte måla fan på väggen men man har ju varit med förr och blivit blåst i sådana här sammanhang och jag känner inte till varken folket i regionen eller kutym och traditioner på öjn och jag är säkert inte ensam i mina undringar.

Att ge tydlig information om vad man faktiskt får och betalar för skapar sannolikt korrekta förväntningar och ger ett bra underlag för beslut till eventuellt deltagande.

Gotland är ju verkligen nice vid den här tiden det gäller men det är ju ingen anstormning direkt så nåt skumt är det :-)

 

 

Link to comment
8 timmar sedan, Mustangmike said:

Det skulle jag kunna förstå men ännu så länge finns inte en enda aktivitet annat än..... betala betala betala....Ha ha  :-)

Middagen kanske är billig rent av för 760:-...kanonfin mat och fri dricka.....eller en liten sunkig skagen toast på halvtorrt bröd, ljummen seg biff som man väntat för länge på och en blaskig smaklös fusk pannakotta i plastglas till dessert.

Vill inte måla fan på väggen men man har ju varit med förr och blivit blåst i sådana här sammanhang och jag känner inte till varken folket i regionen eller kutym och traditioner på öjn och jag är säkert inte ensam i mina undringar.

Att ge tydlig information om vad man faktiskt får och betalar för skapar sannolikt korrekta förväntningar och ger ett bra underlag för beslut till eventuellt deltagande.

Gotland är ju verkligen nice vid den här tiden det gäller men det är ju ingen anstormning direkt så nåt skumt är det :-)

 

 

Sorry Bosse och alla andra som redan försökt boka, rederiet har strulat till det lite då turlistan efter den 20 augusti inte är riktigt fastställd. Tyvärr måste vi vänta till första dagarna i februari för att det skall gå att boka utan problem. Vi ber om ursäkt för detta lilla missöde som vi i CMC:s Gotlands-sektion inte har rådighet över. Vänta till onsdag - torsdag i nästa vecka så skall allt fungera till belåtenhet. Hälsningar Leif Söderström och Göran Persson.   

Link to comment

Sorry Bosse och alla andra som redan försökt boka, rederiet har strulat till det lite då turlistan efter den 20 augusti inte är riktigt fastställd. Tyvärr måste vi vänta till första dagarna i februari för att det skall gå att boka utan problem. Vi ber om ursäkt för detta lilla missöde som vi i CMC:s Gotlands-sektion inte har rådighet över. Vänta till onsdag - torsdag i nästa vecka så skall allt fungera till belåtenhet. Hälsningar Leif Söderström och Göran Persson.   

Link to comment

Hej Mustangmike ! Här kommer ett litet livstecken från Gotland ang. vår träff i augusti. Vi försöker att svar på de frågor som kommer upp men som du upptäckt så är det inte alltid snabba svar. Ang. priset på mat så innefattar det två dagars ätande på Scandic hotell, och då blir ju priset lägre per måltid. Beträffande avgiften på 300 kr/bil så går dessa pengar till underhållning under fredag och lördagskvällen (orkester) samt div arrangemang under lördagens utflykt. Hoppas du är nöjd med svaren och att vi ses här på ön i augusti. Vi kommer att lämna ett detaljerat program längre fram under våren, troligen i Mustangtidningen nr 2. Ha en bra vår och sommar önskar vi i Gotlands-regionen.    

  • Like 1
Link to comment

Sådärja nu låter det lite bättre och betydligt mer prisvärt. Tackar för det.

Jag hade lite frågor om hotellet så jag ringde bokningen och fick då även veta att det även ingår en fördrink både till Buffén på Fredagen och Bankettmiddagen på Lördagen.

Så det blir bara bättre å bättre det här. Om fler ringer bokningen är vi snart uppe i fria drinkar hela kvällen,........... bägge dagar Ha ha   :-)

Kommer ni bekräfta och uppdatera informationen i inbjudan om detta?

/M

 

 

Link to comment

Sorry Bosse och alla andra som redan försökt boka, rederiet har strulat till det lite då turlistan efter den 20 augusti inte är riktigt fastställd. Tyvärr måste vi vänta till första dagarna i februari för att det skall gå att boka utan problem. Vi ber om ursäkt för detta lilla missöde som vi i CMC:s Gotlands-sektion inte har rådighet över. Vänta till onsdag - torsdag i nästa vecka så skall allt fungera till belåtenhet. Hälsningar Leif Söderström och Göran Persson.   

Link to comment

Tack för det Mike, det är ju så att allt kan inte finnas med i inbjudan, som exempelvis fria drinkar och annat trevligt, men vi lovar att göra vårt bästa för våra hitresta gäster, och kommer naturligtvis att presentera ett program för alla 3 dagarna. Redan nu kan vi väl avslöja att vi även i år kommer att bjuda på en "lång cruising" som kommer att gå till norra och östra delen av ön, vi kommer även att arrangera aktiviteter på söndagen för de som har ork och krafter till det. Men som sagt vi kommer att presentera hela programmet lite senare under våren. Ha de gott tills dess hälsar organisationsgänget på Gotland ! 

Link to comment
  • 3 months later...
  • 2 weeks later...

Hej

Har självklart bokat guldpaketet, åker ut från Oskarshamn kl:11:30 😀

En fråga: Bankettmiddag? Klädkod på banketten (ska ju om det är bankett vara långklänning och frack 😂😂😂)???

Någon som vet?

Hälsningar Peter

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...