February 10, 20178 yr comment_154593 Har tagit bort antennen på skärmen och monterat en liten aktiv antenn på insidan vindrutan. Denna behöver +12V och jag undrar om någon vet var jag hittar +12v i bilen som bara är på när stereon är påslagen. Typ utgång för elektrisk antenn eller slutsteg. Helst ska det finnas bakom kick panelen passagerarsidan.
February 10, 20178 yr comment_154595 Har du original shaker radion eller eftermarknads? För original skickar bara +5V som remote till stegen.
February 10, 20178 yr Author comment_154596 Jag har original shaker 500. Hittade en lite osäker uppgift efter lite googlande att det ska finnas en Grå/gul kabel "Switched accessory" i säkringsdosan bakom höger kickpanel. Max 5A. Kan det vara vad jag letar efter och stämmer uppgiften tro?
February 10, 20178 yr comment_154597 Mät på den med en multimeter och se :) Annars kan du koppla det via tändningen, finns en kabel som går in till stereon son har 12v när tändningen är på :)