RobbeStockholm February 25, 2017 Report Share February 25, 2017 Har bestämt mig för att byta till andra fälgar. Har tittat på American racing och Coys. Men så dyker det upp Amerika fälgar och Hjulia fälgar, förmodligen kopior. Har nån prövat dessa ? Håller de ? Min gissning är att kör man på nått så brakar fälgen. Hittar inga recensioner om dessa varianter. Nån som vågat prova ? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Berglund February 25, 2017 Report Share February 25, 2017 Har ingen erfarenhet av dom fabrikat du frågar på men en åsikt! :) Är inte priset dramatiskt stora skillnader så spelar det nog inte så stor roll vad du väljer. Däremot stor skillnad så bör man tänka 2ggr..."Är priset för bra för att vara sant så är det troligen inte sant!" På firmabilen hade jag en uppsättning "kina fälgar" till vinterdäcken.....Alla blev vinda efter 1 säsong! Märkes fälgar från USA inte alltid bra heller...Coys har jag erfarenhet av och de är fruktansvärt dåliga....Ojämna i yta, vassa kanter och krom som släpper. Kanske blivit bättre då det är några år sedan. Personligen lägger jag hellre ett par extra slantar här då det gör väldigt mycket både gällande funktion och utseende. Spar hellre in på däck! 2 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobbeStockholm February 26, 2017 Author Report Share February 26, 2017 Det skiljer kanske en tusenlapp mot original fälgen så det är inge jättepengar, coys är i vissa fall lite dyrare än American racing fälgen. Det är ingen panik, finns annat som får går före just nu :-) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Iggesund February 26, 2017 Report Share February 26, 2017 Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Iggesund February 26, 2017 Report Share February 26, 2017 Mina fälgar. Vet inte alls vad dom heter. Från min förra Musse -05. Som jag har på min -12 Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobbeStockholm February 26, 2017 Author Report Share February 26, 2017 Är det 20 tummare ? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
lmob February 26, 2017 Report Share February 26, 2017 (redigerad) Har dessa. Det är typ hjuliafälgar. Verkar helt ok,för det man betala. kört en sommar. Ändrade %s av %s (%s) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Iggesund February 26, 2017 Report Share February 26, 2017 Är det 20 tummare ?JaSkickat från min iPad med Tapatalk Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobbeStockholm February 27, 2017 Author Report Share February 27, 2017 9 timmar sedan, lmob said: Har dessa. Det är typ hjuliafälgar. Verkar helt ok,för det man betala. kört en sommar. De ser schyssta ut, var är det för dimensioner på däck mm ? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
lmob February 27, 2017 Report Share February 27, 2017 2 timmar sedan, RobbeStockholm said: De ser schyssta ut, var är det för dimensioner på däck mm ? 17*8 225/50 fram 18*9 255/50 bak. Et0 det blir tight i hjulhusen i alla fall på min som är lite låg. 1 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobbeStockholm March 8, 2017 Author Report Share March 8, 2017 Hej Vad tror ni om detta ? Jag tänkte ev 225*45*17 fram och 245*45*17 bak, det skall då skilja -1.5% i höjd mot original Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
lmob March 8, 2017 Report Share March 8, 2017 On 2017-02-27 at 09:53, lmob said: 17*8 225/50 fram 18*9 255/50 bak. Et0 det blir tight i hjulhusen i alla fall på min som är lite låg. Måste rätta mig själv... 255/45 18 bak var det visst... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts