Jump to content

Fälgar av billigare variant


RobbeStockholm

Recommended Posts

Har bestämt mig för att byta till andra fälgar. Har tittat på American racing och Coys. Men så dyker det upp Amerika fälgar och Hjulia fälgar, förmodligen kopior. Har nån prövat dessa ? Håller de ? Min gissning är att kör man på nått så brakar fälgen. Hittar inga recensioner om dessa varianter.  Nån som vågat prova ?

Link to comment
Share on other sites

Har ingen erfarenhet av dom fabrikat du frågar på men en åsikt! :)

Är inte priset dramatiskt stora skillnader så spelar det nog inte så stor roll vad du väljer.
Däremot stor skillnad så bör man tänka 2ggr..."Är priset för bra för att vara sant så är det troligen inte sant!"

På firmabilen hade jag en uppsättning "kina fälgar" till vinterdäcken.....Alla blev vinda efter 1 säsong!  

Märkes fälgar från USA inte alltid bra heller...Coys har jag erfarenhet av och de är fruktansvärt dåliga....Ojämna i yta, vassa kanter och krom som släpper.
Kanske blivit bättre då det är några år sedan.

Personligen lägger jag hellre ett par extra slantar här då det gör väldigt mycket både gällande funktion och utseende.
Spar hellre in på däck!

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

2 timmar sedan, RobbeStockholm said:

 

De ser schyssta ut, var är det för dimensioner på däck mm ?

17*8 225/50 fram 18*9 255/50 bak. Et0 det blir tight i hjulhusen i alla fall på min som är lite låg. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 2017-02-27 at 09:53, lmob said:

17*8 225/50 fram 18*9 255/50 bak. Et0 det blir tight i hjulhusen i alla fall på min som är lite låg. 

Måste rätta mig själv... 255/45 18 bak var det visst...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...