Jump to content

byta shaker500


micael CMC918

Recommended Posts

14 minuter sedan, micael CMC918 said:

Tackar 

då vet man det o behöver inte bli gråhårig på det 

jag får leta efter någon som har ström när man vrider på tändningen 

tackar för hjälpen 


Läste att du du kan dra en kabel till boxen som sitter i kickpanelen till höger på passagerarsidan. Det är en svart säkringsbox bakom panelen vid fötterna. Nr 7 ska ha spänning när tändningen är på. Man behöver eventuellt sätta en säkring på kabeln :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Mig tillkännes så får du inte mer än 50W per kanal vad du än köper för stereo. Jag har varit missnöjd med min shaker 500 sen dag 1. Började med att byta stereon till en JVC sen högtalarna men det var för snåla uppgraderingar... Men det gjorde nästan ingenting. Nu må jag vara lite väl kräsen när det kommer till att spela högt men trots detta så har jag efter många års ägo äntligen fått till ett riktigt bra ljud.

Det blev en https://www.brl.se/sv/artiklar/gas-alpha-212-med-gas-pro-10001.html GAS Alpha 212 och en 1000.1 förstärkare i bagageluckan, kanske lite väl stor. Innan jag spelade in den var jag endast måttligt nöjd men nu kan jag köra den på maxeffekt och det låter suveränt så det övergick i att vara helt nöjd.

För att skona högtalarna och för att inte behöva byta köpa slutsteg även till dem så kör jag nästan ingen bas i de vanliga högtalarna utan kompenserar med max effekt på lådan istället.

Visst hade jag varit lite rikare hade jag skaffat mig ett system som var lite mer yteffektivt men man kan inte få allt.

Link to comment
Share on other sites

19 timmar sedan, Zolid said:

Mig tillkännes så får du inte mer än 50W per kanal vad du än köper för stereo. Jag har varit missnöjd med min shaker 500 sen dag 1. Började med att byta stereon till en JVC sen högtalarna men det var för snåla uppgraderingar... Men det gjorde nästan ingenting. Nu må jag vara lite väl kräsen när det kommer till att spela högt men trots detta så har jag efter många års ägo äntligen fått till ett riktigt bra ljud.

Det blev en https://www.brl.se/sv/artiklar/gas-alpha-212-med-gas-pro-10001.html GAS Alpha 212 och en 1000.1 förstärkare i bagageluckan, kanske lite väl stor. Innan jag spelade in den var jag endast måttligt nöjd men nu kan jag köra den på maxeffekt och det låter suveränt så det övergick i att vara helt nöjd.

För att skona högtalarna och för att inte behöva byta köpa slutsteg även till dem så kör jag nästan ingen bas i de vanliga högtalarna utan kompenserar med max effekt på lådan istället.

Visst hade jag varit lite rikare hade jag skaffat mig ett system som var lite mer yteffektivt men man kan inte få allt.

Har du ljudisolerat och limmat fast allt i skuffen, bakom sidoklädsel bak och i dörrar?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

hejsan

det finns färdiga kontakter att köpa ,jag köpte mina igen BLR o det finns två olika satser , jag köpte dom billigare o fick löda dit en spänningsregulator som dra ner strömmen till 5V annars så smäller det i högtalarna när man vrider på strömmen ,jag kan säga att det vart en stor skillnad på ljudet tycker jag o jag har orginalhögtalarna  kvar 

Link to comment
Share on other sites

44 minuter sedan, dykarn said:

Jag kollade på BRL hemsida och där finns bara ett kit hittar inte det andra du nämner.

Kolla här så du får rätt. http://www.pac-audio.com/productSearch.aspx?Make=Ford&MakeId=9&Model=Mustang&ModelId=1567&Year=2006&YearId=17&CategoryId=26

Jag köpte mitt på Ebay! Plug and play, allt funkar! Du behöver inte löda dit något motstånd, det finns!

http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2050601.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.TRS0&_nkw=C2R-FRD1&_sacat=0

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...