Jimmy_the_1 November 25, 2004 Report November 25, 2004 HejJag har ett problem med min tankmätare. Den visar endast halv tank när tanken är full. och när tanken är halv så står den på fjärdedels tank..... så av någon anledning så har jag en halverad mätare. Ska börja greja med det snart. Är det tankgivaren som krånglar tro?Mvh Jimmy Citera
Leffe N cmc712 November 25, 2004 Report November 25, 2004 Testa att koppla kabeln på tankgivaren direkt till jord. Då ska tankmätaren slå i topp om den funkar ok och då är det alltså givaren som är kass. Citera
berne November 28, 2004 Report November 28, 2004 Vet inte hur det ser ut på en 69:a men på tidigare mod. brukar det vara spänningsregulatorn, som ger upphov till detta. En liten grej på baksidan av instrumentet som är till för att dra ner spänningen.Visar även tempmät. för lite och allt annat är OK så brukar det vara regulatorn. Lätt att byta på tid. mod. ialla fall Citera
Jan CMC 391 November 29, 2004 Report November 29, 2004 Det kan vara läck på flottören, den är av tunn mässing och är inte ovanligt att de spricker. Mässingen blir sprött med tiden. Kommer det in bensin orkar den inte flyta upp.Det går att löda, risk finns dock att det spricker på annat ställe.Håller det så håller det.MVHJan Citera
Lygdman cmc813 December 2, 2004 Report December 2, 2004 Min flottör var helt sönder fräten, såg ut som ett Te filter... Citera
Recommended Posts