aihonen November 27, 2004 Report November 27, 2004 jag ska lacka om dörrarna &sido plåtarna bak vart får man tag i sån färg som ser skrovlig ut ja ni vet likt orginal inte helt slätt. det ska vara mörk blå 65ht Citera
göran cmc 302 November 27, 2004 Report November 27, 2004 Färgen är en speciell inredningsfärg, väldigt tunn och lättflytande.Detta för att den intre skall sätta igen den "skrovliga" ytan som dörr-och sidopanelerna skall ha i sig själva.Det är alltså inte färgen som skall vara "skrovlig"Inredningsfärg har Sven Ullman AB i Uppsala018-506067 Citera
Tommyax November 27, 2004 Report November 27, 2004 Fråga angående de invändiga quarterpanels vid baksätet.Skall de endast vara lackad plåt som mina eller skall de vara klädda med galon?Har sett det på någon nyrenoverad bil någonstans. Kanske trevligare med klädda paneler? Citera
aihonen November 27, 2004 Author Report November 27, 2004 jag menar om det fins färg eller vad man ska ha för att få den skrovliga ytan för dörrarna är väldigt slitna så dom är släta upptil måste säga att det här är ett bra forum Citera
Leffe N cmc712 November 27, 2004 Report November 27, 2004 Jag vet inte om det funkar att använda inne i bilen, men jag vet att många använder vanlig "bodyspray" för att få en skrovlig yta på spoilers och liknande. Den blir helt torr och går att måla över.Kanske är en bra idé att testa på nåt annat innan du ger dig på bilen... :wink: Citera
rossander November 27, 2004 Report November 27, 2004 Hej!Jag tror inte Body är det bästa om man vill efterlikna originalet. Tanken med denna strukturerade plåt var ju att efterlikna vinyl eller skinn. Själv har jag bytt ut några plåtbitar på dörrarnas insida och för att dölja svetsfogen har jag spacklat med vanligt spackel. När detta sedan härdat har jag slipat det jämnt och sedan gått på med en Dremel med graveringsstift och försökt efterlikna originalmönstret. Blir helt OK, om man får säga det själv :wink: Fruktansvärt tidskrävande dock Detta lackas sedan över med tunn, mattad, färg. Citera
fast66 November 27, 2004 Report November 27, 2004 De bakre inre "quarterpanelerna" ska vara lackerad plåt på en bil med std inredning och klädda med vadderad vinyl på bilar med De Luxe inredning. Citera
Pernolf cmc 558 November 27, 2004 Report November 27, 2004 Man lackar med en sk. konturspruta, så är delarna löstagbara så är det ju bara att lämna till lackeraren...kanske inte alla har en sån, men jag vet att min granne har en sån...eventuellt skulle det fungera med en vanlig bodyspruta...du kan ju iaf prova det!kanske inte på plåtarna, men en provbit... Citera
Magnus cmc1179 November 27, 2004 Report November 27, 2004 När jag trodde att mina dörrinsidor var "blankslitna" så visade det sig att det bara var många lager färg på strukturmönstret, efter en försiktig blästring så var det bara att lackaH/Magnus Citera
Recommended Posts