Jump to content

Lufttrycks varning


Tommy Iggesund

Recommended Posts

880250cce40e1f9ee88bb913c22ae6b4.jpg

 

Varför tändes lufttrycks varningslampan. Har bytt från originalfälgarna till 20 tum som är från min förra mustang -05. Har nog kört 5 mil utan att lampan tändes Den här är en -12

 

 

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Går inte att nollställa. Har försökt, men inte lyckats. Googlade nyss. Det svaret var att det inte gick att släcka den. Bilprovning ska heller inte bry sig om den, så stod det.


Skickat från min iPad med Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Per Berglund said:

 


Precis min point.....Ingen har det!
Ford är alltid lite svårt förstå sig på ibland

Fel. Min GT 2007 hade TPMS och även min nuvarande. Allt fler nya bilar som tex Hyundai har det systemet som är krav på att ha det.

Link to comment
Share on other sites

Finns olika varianter, endera inbyggd i ventilen eller sitter dom på ett band runt fälgen så de syns inte från utsidan i något av fallen... Jag kodade bort varningen på min bil istället, blev enklast...:) Och lufttrycket håller jag koll på själv ändå.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Fel. Min GT 2007 hade TPMS och även min nuvarande. Allt fler nya bilar som tex Hyundai har det systemet som är krav på att ha det.


Du missförstår min mening....Jag menar ingen har kodverktyget som visad i filmen.
Korkat av Ford göra något som inte kan nollställas i bilen....som tex i min VW
Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, Per Berglund said:

 


Du missförstår min mening....Jag menar ingen har kodverktyget som visad i filmen.
Korkat av Ford göra något som inte kan nollställas i bilen....som tex i min VW

 

Jag hade den dosan som jag fick i köpet med mina 20" hjul till GT -07. Tyvärr följde dosan med bilen när jag sålde den. Visste inte om den kunde användas till andra hjul samtidigt.

Link to comment
Share on other sites

Dom fälgar och däck som jag monterat är från min förra Musse -05. Så det finns inga sensorer i dom fälgarna, tror inte dom är original heller. 245/40 20 är dim på däcken Så jag får stå ut med att varningslampan tänds


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...