Tommy Iggesund March 25, 2017 Report March 25, 2017 Varför tändes lufttrycks varningslampan. Har bytt från originalfälgarna till 20 tum som är från min förra mustang -05. Har nog kört 5 mil utan att lampan tändes Den här är en -12 Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
Per Berglund March 25, 2017 Report March 25, 2017 Är det inte samma sak som för de flesta andra bilar. På min VW tänds den varje gång jag byter sommar/vinterdäck. Bara gå in i inställningar och nollställSkickat från min iPad med Tapatalk Citera
Tommy Iggesund March 25, 2017 Author Report March 25, 2017 Går inte att nollställa. Har försökt, men inte lyckats. Googlade nyss. Det svaret var att det inte gick att släcka den. Bilprovning ska heller inte bry sig om den, så stod det. Skickat från min iPad med Tapatalk Citera
Per Berglund March 25, 2017 Report March 25, 2017 Googla själv och det går... Men inte så genomtänkt från fabrik! Citera
Tommy Iggesund March 25, 2017 Author Report March 25, 2017 Inte har jag den utrustningen Skickat från min iPad med Tapatalk Citera
Per Berglund March 26, 2017 Report March 26, 2017 Inte har jag den utrustningen Precis min point.....Ingen har det!Ford är alltid lite svårt förstå sig på ibland Citera
Tommy Iggesund March 26, 2017 Author Report March 26, 2017 Frågan är då om det är värt att beställa från USA, ca 41 $ plus tull och frakt . Kanske DÄCKAB har den utrustningen Skickat från min iPad med Tapatalk Citera
Per Berglund March 26, 2017 Report March 26, 2017 Flyttades sensorerna över till de nya fälgarna förresten? Tänkte ifall det är ett verktyg däckverkstäder har för Ford? Kanske verkstan kan göra detta? Citera
Gtttggg March 26, 2017 Report March 26, 2017 6 hours ago, Per Berglund said: Precis min point.....Ingen har det! Ford är alltid lite svårt förstå sig på ibland Fel. Min GT 2007 hade TPMS och även min nuvarande. Allt fler nya bilar som tex Hyundai har det systemet som är krav på att ha det. Citera
Tommy Iggesund March 26, 2017 Author Report March 26, 2017 Visste inte att sensorer skulle flyttas. Kollade på originalfälgarna, kan inte se vart sensorerna sitter. Eller sitter dom i ventilen?Skickat från min iPad med Tapatalk Citera
monkeyman March 26, 2017 Report March 26, 2017 Finns olika varianter, endera inbyggd i ventilen eller sitter dom på ett band runt fälgen så de syns inte från utsidan i något av fallen... Jag kodade bort varningen på min bil istället, blev enklast...:) Och lufttrycket håller jag koll på själv ändå. 2 Citera
Tommy Iggesund March 26, 2017 Author Report March 26, 2017 Hur kodade du bort det då?Skickat från min iPad med Tapatalk 1 Citera
monkeyman March 26, 2017 Report March 26, 2017 Odb-2 kabel och programvara till datorn. Inte enkelt heller tyvärr..:( Men i USA är det lagkrav så misstänker därför man inte ska kunna stänga av det enkelt.Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
Tommy Iggesund March 26, 2017 Author Report March 26, 2017 Då får det vara som det är. Bilprovningen ska inte bry sig om detta, såg jag Skickat från min iPad med Tapatalk Citera
Per Berglund March 26, 2017 Report March 26, 2017 Fel. Min GT 2007 hade TPMS och även min nuvarande. Allt fler nya bilar som tex Hyundai har det systemet som är krav på att ha det.Du missförstår min mening....Jag menar ingen har kodverktyget som visad i filmen.Korkat av Ford göra något som inte kan nollställas i bilen....som tex i min VW Citera
erik.molarin March 26, 2017 Report March 26, 2017 Finns i nya Grufman katalogen, samma som i videon. 1 Citera
Gtttggg March 27, 2017 Report March 27, 2017 13 hours ago, Per Berglund said: Du missförstår min mening....Jag menar ingen har kodverktyget som visad i filmen. Korkat av Ford göra något som inte kan nollställas i bilen....som tex i min VW Jag hade den dosan som jag fick i köpet med mina 20" hjul till GT -07. Tyvärr följde dosan med bilen när jag sålde den. Visste inte om den kunde användas till andra hjul samtidigt. Citera
Tommy Iggesund March 27, 2017 Author Report March 27, 2017 Dom fälgar och däck som jag monterat är från min förra Musse -05. Så det finns inga sensorer i dom fälgarna, tror inte dom är original heller. 245/40 20 är dim på däcken Så jag får stå ut med att varningslampan tänds Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
Recommended Posts