Perssson March 27, 2017 Report March 27, 2017 Har en mustang 2011 med problem att justera stolen framåt/bakåt. kör man stolen framåt händer det oftast ingenting, bakåt däremot fungerar men motorn (eller något) låter väldigt knackigt/rassligt.. är det nåt vanligt fel? antar att de är motorn som borde fela, 12v verkar finnas fram så borde inte vara knappen.. hur får man lös motorpaketet, inbakat i en massa plast! tänk att man haft hela vintern på sig att kika på detta...... Citera
monkeyman March 28, 2017 Report March 28, 2017 Verkar gå lättare att komma åt om man plockar ur stolen? Citera
Perssson January 23, 2018 Author Report January 23, 2018 Dax att ta upp detta igen, blev ingen ordentlig felsökning i våras utan fick leva med att inte justera stolen dom få milen som hanns med i somras.. så, lossade stolen å mätte, motorn får spänning, vänder polerna när man byter håll på knappen och motorn drar 8-10A.. men rör sig oftast inte å när den gör det 'knarrar de väldigt.. ska man kunna få isär metallställningen å få isär plasten? anar väl att nåt stag eller drev krånglar?! har bara hittat underredet komplett de ja lyckats googla fram.. Citera
Corvette January 23, 2018 Report January 23, 2018 jo man får byta hela underredet för att få det att funka optimalt igen Citera
Corvette January 23, 2018 Report January 23, 2018 (redigerad) vart lite nyfiken, finns en repsats hos Ford, ER3Z-78617D66-A Ändrade %s av %s (%s) Citera
Perssson January 26, 2018 Author Report January 26, 2018 Intressant! Men den där verkar vara till höjdjustering fram å bak på sätet, går inte till längdjustering.. Vore ju intressant å få isär å kunna se vad felet är men lyckas inte ens med de.. Citera
Perssson March 23, 2020 Author Report March 23, 2020 För uppföljning, efter några år med dålig stol-justering, få mil och lite ork att fixa så hittade jag denna kanon-guide som visar på exakt samma problem som jag hade,, lösa magneter i el-motorerna.. får se hur länge min limmning håller https://www.svtperformance.com/threads/how-to-repair-power-seat-motors.1110363/ Citera
Peter Ekelund March 24, 2020 Report March 24, 2020 Tack för uppföljningen! Så önskar jag att alla gjorde så vi får reda på lösningen Citera
Recommended Posts