Jump to content

Recommended Posts

Svårt att få bilen att stå i backe på parkeringsbroms. Orkar inte dra bromsen tillräckligt hårt. Hjälper jag till med fotbroms kan jag dra lite extra. Alla delar är i stort sett nya och ha justerat isär backarna med vantskruv. Tacksam för tips. Snart besiktning.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Välkommen till amerikanska bromsars underbara värld!!!

Det är dålig effekt men bilen ska ju stå still i backe iallafall

Har du justerat skruven så pass hårt att hjulet inte kan snurra mer än 1 varv när du försöker snurra på det?

Ska inte snurra fritt

Hur menar du med ett varv? Känner att backarna ligger på gränsen att ta i. Ska prova att sträcka vajern lite till men kraften räcker nog ändå inte till. Backarna ska väl även vara självjusterande?

Backarna ska släpa i trumman.....När du har bilen upphissad och försöker rotera ett däck så är det en tumregel att däcket ska stanna innan det snurrat ett varv.

När du kör kommer det sedan sätta sig rätt.

Själv justeringen är mest ett ord...Känns mer som ett lotteri att de justerar och allt måste helst vara nytt......Själv har jag tagit bort den och justerar en gång om året

Tar jättebra men man får ändå ett lågt godkänt värde på besiktningen

Tack för bra svar. Skruvat isär backarna samt spänt vajrarna. Tycker det tar bättre nu även om jag får dra utav bara h- vete. Resultat redovisas efter påsk då besiktning ska ske.

Vet inte vad kravet är exakt men läst P-bromsen ska klara en lutning i backe på 16%

Det är inte mycket alls isåfall!

Dessa lite äldre mussar där man drar i bromsen är ju såklart sämre än när man rycker med foten.

Vet min en 98 Mustang jag haft hade ännu sämre P-broms än min 69a men gick ändå igenom

Känns som vi i Europa har lite känsla för hur mycket den bör ta!