Jump to content

Recommended Posts

Hej.

Jag är nybliven Mustang ägare och det är mitt första inlägg.

Äger ett par FR500S men slutröret på dom är defekta pga vissa orsaker.

Min fråga är om någon vet var man kan få tag i nya slutrör till dom original eller universal.

Tacksam för svar

Det finns uppsjö av snygga sådana på i stort sett alla butiker som säljer biltillbehör idag.

Jula, Biltema, Mekonomen; Autoexperten, Hansen Racing, Ferrirta åf, m.fl. Det svåra blir inte att hitta, det svår blir att bestämma sig vilken stil och size. FR 500 dämparna har lite fjuttiga slutrör så du kan lätt på upp till 90-100mm  

som fyller ut halvmånarna  i bakplasten bättre

:-)

8 timmar sedan, Mustangmike said:

Det finns uppsjö av snygga sådana på i stort sett alla butiker som säljer biltillbehör idag.

Jula, Biltema, Mekonomen; Autoexperten, Hansen Racing, Ferrirta åf, m.fl. Det svåra blir inte att hitta, det svår blir att bestämma sig vilken stil och size. FR 500 dämparna har lite fjuttiga slutrör så du kan lätt på upp till 90-100mm  

som fyller ut halvmånarna  i bakplasten bättre

:-)

Ok.

Jag mätte på dom och det verkar som ändröret har 2.5" infästning och den som sticker ut är 4".

Blir det mycket försämring om jag inte hittar något ändrör som har dom dimensionerna. 

11 timmar sedan, dykarn said:

Ok.

Jag mätte på dom och det verkar som ändröret har 2.5" infästning och den som sticker ut är 4".

Blir det mycket försämring om jag inte hittar något ändrör som har dom dimensionerna. 

Hittar du bara ett par snygga slutrör med 2,5" anslutning så blir det inga problem :) Sen har det ingen betydelse om utblåset är 3" eller 5" :)