Jump to content

Kattar


mike85

Recommended Posts

Om de läser med obd-läsare på besiktningen så blir det strul om man har stängt av de bakre lambdasonderna. Men har fått för mig att de bara gör det på automatarna? Min är manuell och de har aldrig gjort det på den :) Om det nu är så.

Link to comment
Share on other sites

Ok, då har jag fel där :) Jag skrev med en som hade bytt till långa headers och racekattar på sin mustang. Han fick felkod på besiktningen då de läste av och då såg de tydligen att de bakre sensorerna var bortkopplade. Sen om de verkligen kan se det eller om han hade en felkod kan jag inte svara på :) Han är medlem här i klubben men kommer inte ihåg namnet :)

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

När jag kollar närmare finns det inte så många med H-pipa. Vill inte ha X.

Hade tänkt ha kvar original grenrören också. Min tanke va mest att få ännu mer muller😀 

Någon med tips?

Link to comment
Share on other sites

Det är inte rocketscience att modifiera en färdig X-pipa till H-pipa eller att ta original H-pipan och byta originalkattarna till racekattar.

Jag byggde om två rostfria X-Force ljuddämpare jag hade fått tag på från fel årsmodel med nya anslutningskrökar och två nya upphängningar på vardera som utfördes custommade på plats. Det blev en hel del pyssel och kapande och provande. Hö och Vä är olika så det var att bygga en sida i taget. Det tog ändå totalt bara tre timmar från jag rullade in till vi var klara inkl. fikapaus och kostade totalt tre tusingar. Materialkostnaden ett par hundringar av det.

Att byta kattar på lös original H-pipa alltermnativt modda en lös X-pipa med racekattar till H lär gå på bråkdelen av tiden och rimligen kosta därefter. Materialkostnaden är försumbar om  man bortser från kattarna på det alternativet.

Detta utfördes hos http://www.avgassystemet.com/  men det måst rimligen finnas liknande bra firmor i SYD.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...