mike85 April 17, 2017 Report April 17, 2017 (redigerad) Funderar på andra kattar. Hur blir det med felkoder och besiktningen? Ändrade %s av %s (%s) Citera
Mr falk April 18, 2017 Report April 18, 2017 Hej. Jag har feritta race kattar och avstängda bakre lambasonder.. Inga problem vid besiktningen alls Skickat från min C6603 via Tapatalk Citera
Wallentin April 18, 2017 Report April 18, 2017 Om de läser med obd-läsare på besiktningen så blir det strul om man har stängt av de bakre lambdasonderna. Men har fått för mig att de bara gör det på automatarna? Min är manuell och de har aldrig gjort det på den :) Om det nu är så. Citera
Mr falk April 18, 2017 Report April 18, 2017 Jag har stängt av dom med x4 och jag har inga felkoder eller dyrligt.. Så det är inget dom märker på besiktningen Skickat från min C6603 via Tapatalk Citera
monkeyman April 18, 2017 Report April 18, 2017 Tror dessutom Bilprovningen bara kopplar in och läser av om motorlampa eller annan varningslampa lyser. Jag har automat och på min har de aldrig kopplat in och läst några felkoder. Citera
Wallentin April 18, 2017 Report April 18, 2017 (redigerad) Ok, då har jag fel där :) Jag skrev med en som hade bytt till långa headers och racekattar på sin mustang. Han fick felkod på besiktningen då de läste av och då såg de tydligen att de bakre sensorerna var bortkopplade. Sen om de verkligen kan se det eller om han hade en felkod kan jag inte svara på :) Han är medlem här i klubben men kommer inte ihåg namnet :) Ändrade %s av %s (%s) Citera
mike85 April 18, 2017 Author Report April 18, 2017 När jag kollar närmare finns det inte så många med H-pipa. Vill inte ha X. Hade tänkt ha kvar original grenrören också. Min tanke va mest att få ännu mer muller😀 Någon med tips? Citera
Wallentin April 18, 2017 Report April 18, 2017 Det är nog kapa och svetsa dit nya kattar som gäller då :) Bäst är väl kanske att hitta en h-pipa att göra det på, så man har en original i reserv iaf :) Citera
mike85 April 18, 2017 Author Report April 18, 2017 Trodde det. Känns inte som att det är värt det😀 Citera
Mr falk April 21, 2017 Report April 21, 2017 Mina från Ferrita är h-pipa.. Men är jävligt dyra har för mig att jag betalat runt tio lök. Men passar rätt på allt utan något mek Skickat från min C6603 via Tapatalk Citera
Mustangmike April 21, 2017 Report April 21, 2017 Det är inte rocketscience att modifiera en färdig X-pipa till H-pipa eller att ta original H-pipan och byta originalkattarna till racekattar. Jag byggde om två rostfria X-Force ljuddämpare jag hade fått tag på från fel årsmodel med nya anslutningskrökar och två nya upphängningar på vardera som utfördes custommade på plats. Det blev en hel del pyssel och kapande och provande. Hö och Vä är olika så det var att bygga en sida i taget. Det tog ändå totalt bara tre timmar från jag rullade in till vi var klara inkl. fikapaus och kostade totalt tre tusingar. Materialkostnaden ett par hundringar av det. Att byta kattar på lös original H-pipa alltermnativt modda en lös X-pipa med racekattar till H lär gå på bråkdelen av tiden och rimligen kosta därefter. Materialkostnaden är försumbar om man bortser från kattarna på det alternativet. Detta utfördes hos http://www.avgassystemet.com/ men det måst rimligen finnas liknande bra firmor i SYD. Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.