Jump to content

Mustang 67 HT Renovering


J&K Johansson

Recommended Posts

(redigerad)

Just det... Stort tack till Rolands mustang parts Där finns kunskap och dom få delar som inte ny produceras även alla nya delar!!!

Köpte bla övre skärmfäste fram till mussen sen kopierade jag det och skar ut H+V i rostfritt

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

5 minuter sedan, Patrik Mustang67 said:

Väldig imponerad av din bil och vad du gjort. Hur fungerar den på vägen?

 

Tack så mycket!

Den går faktiskt som en ny bil på vägen......men redan efter 150 mil så var framhjulen lite snedslitna.

Jag misstänker att istället för 0.4 grader camber så ställde dom 4 grader.

motorn ligger på ca 300hk och det räcker för oss :)

Link to comment
Share on other sites

Toppenjobb ni gjort, hoppas i får ordning på framvagnsinställningen, på min missade de att dra åt bultarna så shimsen ramlade bort så det blev bara  ca 50 mil innan däcken var snedslitna, men nu går den som en stridsvagn på vägen utan krängningar eller andra dumheter :)

Leif

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, turbo57 said:

Toppenjobb ni gjort, hoppas i får ordning på framvagnsinställningen, på min missade de att dra åt bultarna så shimsen ramlade bort så det blev bara  ca 50 mil innan däcken var snedslitna, men nu går den som en stridsvagn på vägen utan krängningar eller andra dumheter :)

Leif

Tack tack! 

Ja det är ju inte kul när det blir så.

jag ska lämna in våran igen så hoppas jag det blir bra denna gång :)

Otroligt att dom blir snedslitna så fort!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Dags igen!

Imorrn ska jag åka och hälsa på mussen första gången sen i oktober.

Min kusin ordnade med en ny framvagnsinställning idag.....tydligen stod den helt galet.

Några vinklar var så off så dom inte ens gick att mäta =)

Link to comment
Share on other sites

Lådan till höger i skuffen från Dala Bryggeri är mycket viktig när man skall byta en C4 låda =)

Olja och en ny converter kan man ju också ha användning för.

Imorgon kväll får vi se om det funkar! Isåfall blir det massa mustang åkning (premiär)

CIMG3723.JPG

CIMG3724.JPG

CIMG3725.JPG

Link to comment
Share on other sites

4 minuter sedan, turbo57 said:

Nä vad fasen, en så snygg låda får ni inte mata fiskar med, bara att bryta ihop och komma igen det måste gå att få fanskapet att fungera, tänk på miljön :)

Leif

Ja du har rätt, man får aldrig ge upp!

Jo det vore ju lite synd att skämma bort fiskarna med en PA servo =)

Allt över 2 mil är rekord!

Vi får se imorgon

J&K

Link to comment
Share on other sites

16 minuter sedan, J&K Johansson said:

Ja du har rätt, man får aldrig ge upp!

Jo det vore ju lite synd att skämma bort fiskarna med en PA servo =)

Allt över 2 mil är rekord!

Vi får se imorgon

J&K

Du kollade väll att lådan suttit i en V8 från början?   Om den suttit i en 6a går det omöjligen få det hålla.

Är direkt trumman som är problemet...Jag smackar in 6 eller 7 lameller istället för originalet 4.....Antar det vad problemet som brukligt på C4or?

Bör även vrida upp oljetrycket annars har du ingen nytta av ens bättre servo

Link to comment
Share on other sites

1 minut sedan, Per Berglund said:

Du kollade väll att lådan suttit i en V8 från början?   Om den suttit i en 6a går det omöjligen få det hålla.

Är direkt trumman som är problemet...Jag smackar in 6 eller 7 lameller istället för originalet 4.....Antar det vad problemet som brukligt på C4or?

Ojj nä det har jag faktiskr inte kollat, men trumman som satt i var från en 70 och fram låda

Märkte det när jag skulle byta bussningar då den bara rasade i, jag misstänker att oljetrycket kan ha smitit förbi mellan axel å trumma då det verkar skilja 1-1.5 mm ?

Nu har jag en tidig trumma med 5 lameller

Link to comment
Share on other sites

 

Man kan absolut inte blanda årsmodeller....Så inte konstigt det rasa isåfall...olika dimensioner

Låda med 70+ trumma är dock allra bäst!

Tidiga lådor funkar men inget att trimma på...Allt är klenare.
5 lameller håller sisådär men kan inte stå och typ börna för då bränns det snabbt om inte bilen har hala däck! :)
Beror lite på vilket tryck lådan får upp också

Ingen 6a iallafall!

Link to comment
Share on other sites

1 minut sedan, Per Berglund said:

 

Man kan absolut inte blanda årsmodeller....Så inte konstigt det rasa isåfall

Låda med 70 trumma är dock allra bäst!

Tidiga lådor funkar men inget att trimma på...Allt är klenare.
5 lameller håller sisådär men kan inte stå och typ börna för då bränns det snabbt.

Jag tror han som renoverat den har rört till det för innan dess så såg den orörd ut.

Ja jag ska försöka hitta en sån=)

Tur farsan ska ha bilen han gasar försiktigt och åker max 90, då håller den kanske en stund=)

Lamellerna som satt i blev plåt rena efter bara 2 mil helt brända

Tack för info jag ska hålla utkik efter en 70 å nyare

Link to comment
Share on other sites

11 minuter sedan, J&K Johansson said:

Tack för info jag ska hålla utkik efter en 70 å nyare

Glöm inte kolla att den suttit på V8 och undvik helst de som suttit i Mustang II

Har annars snart en biffig C10 C4 1970 klar! ;)

Starkaste Ford någonsin gjorde

IMG_1747.thumb.JPG.da04fc13439a9c8972aa1a37f1bf4064.JPG

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...