Uffe N June 16, 2017 Report June 16, 2017 Hej Jag får in vatten i avgassystemet, den bakre ljuddämparen rostade det hål på inifrån, när jag tog loss den rann det ut vatten, sen monterade jag en ny dämpare, dagen efter droppade det vatten från skarven på den nya dämparen. Slutrören var blöta invändigt, står motorn på tomgång stänker det vatten på marken. Varifrån kommer detta vatten? Det är inte kylarvatten för nivån i kylaren är densamma, vattnet som droppar på golvet i garaget är ofärgat och klart. Bilen står i varmgarage året runt så det kan inte vara kondens heller. Uffe Citera
Mustangmike June 16, 2017 Report June 16, 2017 .....från din trädgårdsslang. Sätt proppar i rören eller var lite försiktigare när du tvättar. ;-) Citera
Rudhan June 16, 2017 Report June 16, 2017 Det är troligen kondens som bildas av avgaserna, det blir mest längst bak allteftersom avgaserna kallnar. Jag tror inte vattnet kommer in utifrån. Citera
Uffe N June 16, 2017 Author Report June 16, 2017 Jag har inte tvättat bilen efter att jag bytte dämparen så det är nog mer troligt att det är kondens i så fall. Citera
Tbird June 16, 2017 Report June 16, 2017 Det är kondens. På en del nyare bilar som jag haft så finns det små dräneringshål i ljuddämparna. Citera
Uffe N June 20, 2017 Author Report June 20, 2017 Tackar för svaren, jag får borra några hål i dämparen så att kondensvattnet rinner ut. Uffe Citera
Recommended Posts