Jump to content

Mustang gt 2018


Evald

Recommended Posts

2 timmar sedan, Streiff said:

Ohoy. Var hittade du 23mm spacers?
Har 25mm runt om nu men det är nog en smula brett i häcken om farbror blå skulle smyga upp på en 🙂

Vad jag vet har farbror blå ingenting med att göra hur mkt dina däck stickor utanför skärmkanten.

Link to comment
Share on other sites

16 timmar sedan, Tobbe1977 said:

Vad jag vet har farbror blå ingenting med att göra hur mkt dina däck stickor utanför skärmkanten.

Det är inte lagligt att dom sticker utanför skärmkanten, så vid en flygande besiktning så kan dom ju klaga.

Dom gillade inte mina tonade sidorutor på förra bilen heller fick jag erfara. Såg dom göra en U-sväng i backspegeln och tänkte att "jaha det var 500 kr det", men munlädret fick mig fri den gången då jag precis köpt bilen ett par månader innan.

Plockade snällt bort det efteråt dock då dom var lite väl mörka även i mitt tycke.

Link to comment
Share on other sites

On 2019-04-18 at 20:58, Junkers said:

Exemplariskt utförd service av Bilmånsson idag.

Programvaror utbytta och service, det tog 7h.

Med Fordkortet och alla bonuscheckar stannade kostnaden på 2800:- med 9,5 liter olja.

Fick låna en Ford Ranger Wildlife en stund också.

Min bil lämnades även tillbaka nytvättad.

 

Växellådan känns mycket bättre nu med ny programvara.

Då har jag gjort första servicen på Mussen. Samma exemplariska bemötande. Jag var med under hela servicetillfället ute i verkstaden och det var två riktigt trevliga killar som utförde jobbet. Oljan såg fin ut, konstigt vore annars då den bara rullat 380 mil. Eftersom jag läst dina inlägg och har lite samma erfarenhet av att lådan ibland hugger, så föreslog de själva en uppdatering likt det du gjort. Får bli till sommaren när man är i Halmstad nästa gång. Det enda jag kan ”klaga på” är kostnaden. Dryga 4000kr för olja och filter samt inspektion. Hela verkstadsbesöket tog 45 minuter +15 minuter för en tvätt som ingick i paketet.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 2019-04-27 at 18:12, Duckster said:

Tycker mig känna småryck vid gaspådrag. Märks särskilt på 5 + 6an manuell. Kan även känna viss tvekan. Även vid motorbroms känns det

Skitskumt, var inte där igår. Kan det vara dålig V-power?

Växlar man ner och trycker till känns dock inget utan det fräser iväg rejält. 

Service gjord i tisdags... bilen rullar mest lugna mil , kanske behöver rensa ur den mer 😳

Inne hos Bilmånsson idag, var dåligt bränsle!!
Så blir till att aldrig tanka V-power igen på den lokala mackenm tydligen ingen omsättning alls så...

Reset och nyinlärning så nu går bilen som den skall igen.
Riktigt schysst av Robban att se till att jag fick en kanonservice 😃

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...
20 minuter sedan, Streiff said:

Nöjd med den?

Har ej bilen kvar och sista halvåret körde jag med Borla ATAK.

Men ja, jag var grymt nöjd med den. Enda problemet är att klämmorna är lite för klena så slutburken kan börja tilta till slut.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...