Jump to content

Mustang gt 2018


Evald

Recommended Posts

6 minuter sedan, Farfar said:

Jag kör med Hakka R2 odubbad på 9 tums fälgar fram och bak.  Funkar bra, andra vinteren nu, och snö och vinterväglag har vi hatt mycket av.  Fälgarna är PP framfälgar 9 tum,  dom har et 45 och du har kun 4 mm diferans utåt ( 9 tummarna bygger mest ut) jamfört med PP 9,5 tum bakfälgar som har et 52,5.  Detta uppsett ble levererad av Ford i Vänersborg.  Flere som kör samma uppsett?

Hej

Kör du 255/40 runt om? 

Tänkte mest på att 255 är för smalt för 9.5" breda. För 9" är det ok men för 9.5"

Link to comment
Share on other sites

Junkers visade dem tidigare i tråden
Har du tagit in en offert nu - @kanske mustang?

Det kan ju vara bra och se vad du har för möjligheter, vilka bilar som finns på väg hem fortfarande, kanske inte ens finns en svart ledig osv?
- Du vill ju inte åka på Magdas straffskatt på total ca 60 000 de första tre åren

Googla fram dem så ser du flera bilar med "forged wheels"

https://www.google.se/search?biw=1920&bih=974&tbm=isch&sa=1&ei=XpqqWoTEN6uQ6QT4pqn4Dw&q=mustang+gt+2018+forged+wheels&oq=mustang+gt+2018+forged+wheels&gs_l=psy-ab.3...3684.4250.0.4434.5.5.0.0.0.0.70.288.5.5.0....0...1c.1.64.psy-ab..0.1.52...0i19k1.0.R-I3z6Z_GSo#imgrc=xdDi71paBnB6FM:

Bildresultat för mustang gt 2018 forged wheels blackBildresultat för mustang gt 2018 forged wheels

Link to comment
Share on other sites

9 minuter sedan, Duckster said:

Junkers visade dem tidigare i tråden
Har du tagit in en offert nu - @kanske mustang?

Det kan ju vara bra och se vad du har för möjligheter, vilka bilar som finns på väg hem fortfarande, kanske inte ens finns en svart ledig osv?
- Du vill ju inte åka på Magdas straffskatt på total ca 60 000 de första tre åren

Googla fram dem så ser du flera bilar med "forged wheels"

https://www.google.se/search?biw=1920&bih=974&tbm=isch&sa=1&ei=XpqqWoTEN6uQ6QT4pqn4Dw&q=mustang+gt+2018+forged+wheels&oq=mustang+gt+2018+forged+wheels&gs_l=psy-ab.3...3684.4250.0.4434.5.5.0.0.0.0.70.288.5.5.0....0...1c.1.64.psy-ab..0.1.52...0i19k1.0.R-I3z6Z_GSo#imgrc=xdDi71paBnB6FM:

Bildresultat för mustang gt 2018 forged wheels blackBildresultat för mustang gt 2018 forged wheels

Ja det löser sig ;)    Ska provköra nästa vecka tror jag,  kan vara bra tror jag. Har aldrig kört Mustang innan hoppas upplevelsen blir mycket bättre än vad jag hoppas på :)   se om vi hittar en svart med på google med de fälgarna 

Link to comment
Share on other sites

16 minuter sedan, Duckster said:

Junkers visade dem tidigare i tråden
Har du tagit in en offert nu - @kanske mustang?

Det kan ju vara bra och se vad du har för möjligheter, vilka bilar som finns på väg hem fortfarande, kanske inte ens finns en svart ledig osv?
- Du vill ju inte åka på Magdas straffskatt på total ca 60 000 de första tre åren

Googla fram dem så ser du flera bilar med "forged wheels"

https://www.google.se/search?biw=1920&bih=974&tbm=isch&sa=1&ei=XpqqWoTEN6uQ6QT4pqn4Dw&q=mustang+gt+2018+forged+wheels&oq=mustang+gt+2018+forged+wheels&gs_l=psy-ab.3...3684.4250.0.4434.5.5.0.0.0.0.70.288.5.5.0....0...1c.1.64.psy-ab..0.1.52...0i19k1.0.R-I3z6Z_GSo#imgrc=xdDi71paBnB6FM:

Bildresultat för mustang gt 2018 forged wheels blackBildresultat för mustang gt 2018 forged wheels

inte så illa not bad at all  and if i cant make up my mind i maybe buy the GT black for winter  :)   vad tror ni de svarta Gt fälgarna kan kosta ?  

http://www.nalleyford.com/new/Ford/2018-Ford-Mustang-in+Atlanta-c3d5d13c0a0e0ae737519f1144112ab7.htm

Link to comment
Share on other sites

Jag kör också året runt med min 2015 GT PP. Jag har standard PP fälgar med Hakka 8 dubbad. Fungera riktigt bra! Speciellt nu med all is som finns. 

Märke & Dimensioner:
Nokian Hakkapeliitta 8
F: 255/40 R19 84T
B: 275/40 R19 105T
 

20171024_121859.jpg

Ändrade %s av %s (%s)
Mer info
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

13 minuter sedan, Knightowl said:

Jag kör också året runt med min 2015 GT PP. Jag har standard PP fälgar med Hakka 8 dubbad. Fungera riktigt bra! Speciellt nu med all is som finns. 

Vad kör du för dim? 

Link to comment
Share on other sites

2 timmar sedan, kanske mustang said:

inte så illa not bad at all  and if i cant make up my mind i maybe buy the GT black for winter  :)   vad tror ni de svarta Gt fälgarna kan kosta ?  

http://www.nalleyford.com/new/Ford/2018-Ford-Mustang-in+Atlanta-c3d5d13c0a0e0ae737519f1144112ab7.htm

Personligen tycker jag offset är fel på dem fälgarna samma vad gäller de vanliga PP-fälgarna. Men tycker det ser "värre" ut på forgedfälgarna. 

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, corvette said:

Ingen som fått sin 2018 pärla ännu !?

Kan ju inte bara varit demobilar som kom nyligen.

.... inte riktigt, men väldigt nära. Dök upp i Sverige för två veckor sedan... ska hämtas på fredag nästa vecka förutsatt våren vågar titta fram.... SMHI säger iaf att den smyger fram då :)

410296-3864158.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

28 minutes ago, kanske mustang said:

vadär offset ? 

Det är inpressningsmåttet som navet har från centrumlinjen i mitten av fälgbanan. Ett offset-/ET-mått på 0 mm innebär att anläggningsytan för navet är prick i mitten av fälgbanans bredd. Positvt ET (det vanligaste) innebär att anläggningsytan är längre ut mot yttre fälgkanten (mindre djup i fälgen). Negativt ET innebär att fälgen får mer djup. ET behöver man använda ihop med fälgens bredd för att ha lite koll på om det passar innanför skärmkanten resp. mot stötdämpare och inre hjulupphängningsdetaljer. 

Lägre ET än standard och samma fälgbredd får hjulet att komma närmare skärmkanten. Rejält bredare fälg så behövs också ett ett högre ET, de som t.ex. kör med 12" fälgar bak på S550 har ofta ett ET runt/över 50 mm. 

Jag har som plan att montera 20-25mm spacerplattor bakom PP-fälgarna för att få lite fetare och elakare look :)

Link to comment
Share on other sites

3 minuter sedan, kroegarn said:

Det är inpressningsmåttet som navet har från centrumlinjen i mitten av fälgbanan. Ett offset-/ET-mått på 0 mm innebär att anläggningsytan för navet är prick i mitten av fälgbanans bredd. Positvt ET (det vanligaste) innebär att anläggningsytan är längre ut mot yttre fälgkanten (mindre djup i fälgen). Negativt ET innebär att fälgen får mer djup. ET behöver man använda ihop med fälgens bredd för att ha lite koll på om det passar innanför skärmkanten resp. mot stötdämpare och inre hjulupphängningsdetaljer. 

Lägre ET än standard och samma fälgbredd får hjulet att komma närmare skärmkanten. Rejält bredare fälg så behövs också ett ett högre ET, de som t.ex. kör med 12" fälgar bak på S550 har ofta ett ET runt/över 50 mm. 

Jag har som plan att montera 20-25mm spacerplattor bakom PP-fälgarna för att få lite fetare och elakare look :)

ok tack för  förklaringen. :)

Link to comment
Share on other sites

1 timme sedan, kroegarn said:

.... inte riktigt, men väldigt nära. Dök upp i Sverige för två veckor sedan... ska hämtas på fredag nästa vecka förutsatt våren vågar titta fram.... SMHI säger iaf att den smyger fram då :)

410296-3864158.jpg

häftigt, du går runt på nålar nu kan jag tänka mig

Grattis till en läcker bil!

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, corvette said:

häftigt, du går runt på nålar nu kan jag tänka mig

Grattis till en läcker bil!

Tackar å det kan man lugnt säga :D.... ska hämta bilen 20 mil bort, så vädret känns som ett orosmoment. Vore trist att behöva vänta ytterligare dagar bara p.g.a vädret. 

Link to comment
Share on other sites

9 timmar sedan, kroegarn said:

.... inte riktigt, men väldigt nära. Dök upp i Sverige för två veckor sedan... ska hämtas på fredag nästa vecka förutsatt våren vågar titta fram.... SMHI säger iaf att den smyger fram då :)

410296-3864158.jpg

Ser lika dan ut som min kommande, men jag har inte fått något datum än :-(

Link to comment
Share on other sites

1 timme sedan, kanske mustang said:

Ni som valde svart ska ni ändra något te x planerar ni någon styling ? 

Inte mer än någon typ av lackbehandling och ev montering av stripes. Mattsvarta stripes med röda linjer såg bra ut.

Link to comment
Share on other sites

3 minuter sedan, Junkers said:

Två snygga stripes på svart tycke jag:

 

147E0063-A290-419D-A6E4-C45E6EE04216.jpeg

0ED45A56-BEA9-4813-A2D9-725C59202B97.jpeg

Ja fina på någon annas bil, att se ibland. Men inte på min bil jag skulle tröttna på dem efter ett tag :)   finns blåa  ?  skulle gå fint med sömarna i stolarna kanske. De röda matchar bra med  5.0 emblemen.

Link to comment
Share on other sites

On 16/03/2018 at 10:06 AM, Torino_GT said:

Inte mer än någon typ av lackbehandling och ev montering av stripes. Mattsvarta stripes med röda linjer såg bra ut.

Ohhh samma som jag ska ha :D. Inbokat till 3 april + stenskottsfoliering och tona rutorna. :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...