Jump to content

Mustang gt 2018


Evald

Recommended Posts

(redigerad)
11 minuter sedan, kroegarn said:

Performance Pack 3 som är lite mer banorienterat går inte heller att välja 😞 och skulle enligt en Fordsäljare inte gå att välja heller i europa, vad man visst då iaf.

Vi har i Sverige Performance Pack 1, i US så har de Performance Pack 1 och 2.

Är en hel del som skiljer sig mellan PP1 och PP2

Andra fjädrar

Andra krängningshämmare fram/bak

Omkalibrerad magneride

Annan utväxling på styrningen

Andra fälgar (mycket bredare)

Andra däck (Michelin cup 2 305 runt om)

En splitter fram

En spoiler bak

 

I US så skiljde det i pris  mellan en PP1 bil med magneride och PP2 650 dollar...... Förstår inte varför någon ens skulle välja PP1

 

Vet inte om det är så längre dock

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

16 minuter sedan, WoberT said:

Sen har vi väl inte de två analoga mätarna i mittkonsolen. Oljetryck och något mer.

Jag tog bara upp sådant som faktiskt har någon påverkan :D. De två mätarna ger ingen nyttig info eller gör bilen bättre

Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, RRS550 said:

Vi har i Sverige Performance Pack 1, i US så har de Performance Pack 1 och 2.

Är en hel del som skiljer sig mellan PP1 och PP2

Andra fjädrar

Andra krängningshämmare fram/bak

Omkalibrerad magneride

Annan utväxling på styrningen

Andra fälgar (mycket bredare)

Andra däck (Michelin cup 2 305 runt om)

En splitter fram

En spoiler bak

 

I US så skiljde det i pris  mellan en PP1 bil med magneride och PP2 650 dollar...... Förstår inte varför någon ens skulle välja PP1

 

Vet inte om det är så längre dock

Helt rätt... slant på tangenten PP3 finns inte... ännu 😉

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Junkers said:

Någon som hör ett vinande från sin 10-växlade automat?

Det låter lite som en turbo/kompressor...

Misstänker att det är by design.

Ja visst gör det. Har tänkt på det flera gånger idag. Låter lite coolt ;).

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

(redigerad)
2 minuter sedan, WoberT said:

Ja visst gör det. Har tänkt på det flera gånger idag. Låter lite coolt ;).

Japp det låter faktiskt coolt.

Kollade lite på amerikanska forumet och det verkar vara så att växellådan helt enkelt låter så.

Maxacc med avgassystemet i banläge låter också coolt, jösses vad bra det låter.

 

Ändrade %s av %s (%s)
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

2 timmar sedan, Junkers said:

Någon som hör ett vinande från sin 10-växlade automat?

Det låter lite som en turbo/kompressor...

Misstänker att det är by design.

Hämta min idag låter likadant 🙂

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

(redigerad)
8 minuter sedan, RRS550 said:

Tack

Ser att du är optimist också, lilla skylten förberedd.

Kollade på foton från Brandts vårträff idag och ingen 2018 hade liten skylt så det det verkar inte vara så enkelt.

Förra Mustangen 2016 köpte jag där och då levererade de den med små skyltar, med tanke på att ingen av deras har det nu så tror inte jag att det kommer att gå.

Jag har satt skylthållaren till stora skylten så att den lilla skylthållaren passar så får vi se hur det går. Kostar ju 1500:- att köra med dåligt synlig skylt...

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

1 timme sedan, RRS550 said:

20180505_215943.jpg

Vackert! Riktigt tid combo!

lightning Blue som jag också väntar på!

fast min kommer helfolieras svart och silver, företagets färger.....

berätta om fälgarna!! Märke, model, tum, bredd, ET, däck, däckdimensioner!?!

Link to comment
Share on other sites

12 timmar sedan, RRS550 said:

20180505_215943.jpg

Riktigt snyggt! Bra setup med däck och fälgar.

Jag kommer att troligen att köra med Vossen. Har inte bestämt mig än. Men vad kör du för fälg och däck dimensioner? (Diameter, Bredd, ET, etc.) Hur går det med däcken och skärmkanterna?

Link to comment
Share on other sites

Hämtade ut min v8 för ca en vecka sedan.

Är mer brukare än något då det kommer till bilar, så har några funderingar som ni kanske kan hjälpa mig med.

1, såg att kylarvätskan var väldigt låg, en bra bit under min, med kan inte hitta i manualen vad för glykol jag ska fylla på med. Ser på sid 218, att den tar 12.9l,  men kan inte finna vilken sort det är. Är det försten någon annan som har haft detta problem? Tycker att de borde kollat glykolen innan de släppte iväg bilen.

2. Hade fått för mig att bilen hade fjäderbensstag, men min verkar inte ha det. Har inte eu varianten detta?

3. När jag hämtat bilen såg jag att garantiintygsdelen av serviceboken inte var ifylld av återförsäljaren, upplands motor, när jag ringde säljaren påstod han att de aldrig fyllde i detta nu för tiden.  Hur ser det ut i era serviceböcker?

 

 

Link to comment
Share on other sites

(redigerad)

1. I leveransinspektionen ingår att kylarvätskenivån ska kontrolleras, fick du protokollet?

2. Nej

3. Har inte ens servicebok, det är ju digital servicebok numera. Vagnskadegarantisedel är det enda jag har + utskrift av digital servicebok för leveransinspektionen. 5 års garanti står på köpekontraktet.

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

(redigerad)

Hej!

Jag hämtade min Mustang 2018 GT manuell låda för ca 2 veckor sedan. Jag har inte heller fjäderbensstag tvärs över motorn, däremot sitter det tvärställda svartlackerade stag från baksida motor/torpedvägg ut mot fjäderbenshusen. De fyller nog ungefär samma funktion som ett tvärmonterat stag. Inte lika snyggt dock 🙂

Försäljaren sa att man inte fyller i serviceboken längre,sköts digitalt.

Ni som har fått era bilar med manuell låda, upplever ni dessa symtom som beskrivs i nedanstående forum? Det gör nämligen jag och är lite orolig.

https://www.mustang6g.com/forums/showthread.php?t=102509

https://www.mustang6g.com/forums/showthread.php?t=102766

 

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Twelle77 said:

...

Ni som har fått era bilar med manuell låda, upplever ni dessa symtom som beskrivs i nedanstående forum? Det gör nämligen jag och är lite orolig.

https://www.mustang6g.com/forums/showthread.php?t=102509

https://www.mustang6g.com/forums/showthread.php?t=102766

 

Jag har haft min manuella i 3 veckor och haft ljudet från första början. Fick shortshift monterad hos återförsäljaren och trodde först att de missat någon ljuddämpningsmatta under växelspaksdamasken. Mejlade och frågade men så var inte fallet och sedan har jag inte haft möjlighet att ta mig till Ford för en översyn. Men mer trott att det handlat om dubbelskiviga kopplingen som "skramlat", men vore ju obehagligt om  det vore något värre. 

Link to comment
Share on other sites

10 timmar sedan, Junkers said:

1. I leveransinspektionen ingår att kylarvätskenivån ska kontrolleras, fick du protokollet?

 

Nej fick inte protokollet.

Vad mer än kylarvätskan står med?

Vet du vad för typ av glykol det är man ska ha  i Mustangen?

Link to comment
Share on other sites

12 timmar sedan, Twelle77 said:

Hej!

Jag hämtade min Mustang 2018 GT manuell låda för ca 2 veckor sedan. Jag har inte heller fjäderbensstag tvärs över motorn, däremot sitter det tvärställda svartlackerade stag från baksida motor/torpedvägg ut mot fjäderbenshusen. De fyller nog ungefär samma funktion som ett tvärmonterat stag. Inte lika snyggt dock 🙂

Försäljaren sa att man inte fyller i serviceboken längre,sköts digitalt.

Ni som har fått era bilar med manuell låda, upplever ni dessa symtom som beskrivs i nedanstående forum? Det gör nämligen jag och är lite orolig.

https://www.mustang6g.com/forums/showthread.php?t=102509

https://www.mustang6g.com/forums/showthread.php?t=102766

 

Har en 2015 GT MT82 som gått ca 500 mil nu. Har haft ett malande ljud från dag 1 så fort jag släpper upp kopplingen (även i neutral). Ljudet blir tydligare ju varmare oljan blir. Hade hoppats det skulle försvinna efter ett par hundra mil men så är inte fallet. Blir till att lämna in bilen för kontroll..

Link to comment
Share on other sites

On 2018-05-05 at 22:19, Junkers said:

Ser att du är optimist också, lilla skylten förberedd.

Kollade på foton från Brandts vårträff idag och ingen 2018 hade liten skylt så det det verkar inte vara så enkelt.

Förra Mustangen 2016 köpte jag där och då levererade de den med små skyltar, med tanke på att ingen av deras har det nu så tror inte jag att det kommer att gå.

Jag har satt skylthållaren till stora skylten så att den lilla skylthållaren passar så får vi se hur det går. Kostar ju 1500:- att köra med dåligt synlig skylt...

Jag lämnade önskemål om att få små skyltar. Men det gick inte men de små hållarna satt kvar när jag hämtade bilen. Har nu bytt till stora bak och fram åker på imorgon. Får se om jag kan få en liten skylt .

On 2018-05-05 at 23:43, Julle said:

Vackert! Riktigt tid combo!

lightning Blue som jag också väntar på!

fast min kommer helfolieras svart och silver, företagets färger.....

berätta om fälgarna!! Märke, model, tum, bredd, ET, däck, däckdimensioner!?!

Tack jag fälgarna gör sig riktigt bra till bilen.

Fälgarna är P51 wheels, 20*10 fram (et35), 201*1(et50) bak, 275/35 fram 295/35 bak Michelin pilot sport 4s

On 2018-05-06 at 11:17, Knightowl said:

Riktigt snyggt! Bra setup med däck och fälgar.

Jag kommer att troligen att köra med Vossen. Har inte bestämt mig än. Men vad kör du för fälg och däck dimensioner? (Diameter, Bredd, ET, etc.) Hur går det med däcken och skärmkanterna?

Tack :), se ovan citerade text gällande dimensionerna.

Inga problem med skärmkanter.

Vossen har många fina! 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

3 timmar sedan, RRS550 said:

Jag lämnade önskemål om att få små skyltar. Men det gick inte men de små hållarna satt kvar när jag hämtade bilen. Har nu bytt till stora bak och fram åker på imorgon. Får se om jag kan få en liten skylt .

Tack jag fälgarna gör sig riktigt bra till bilen.

Fälgarna är P51 wheels, 20*10 fram (et35), 201*1(et50) bak, 275/35 fram 295/35 bak Michelin pilot sport 4s

Tack :), se ovan citerade text gällande dimensionerna.

Inga problem med skärmkanter.

Vossen har många fina! 

295/35 på 11" fälg. Är där inte mycket strech då?

Sugen på att ta någon närbild på hur söksidan ser ut?

Frågar mest för jag kommer själv också köpa 11" bak med ET50. Dock har jag inte beställt däck än utan funderar på 295/35, 305/35 eller 315/35.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...