Jump to content

Mustang gt 2018


Evald

Recommended Posts

Ska tillägga att min bild ljuger avseende skarvar eftersom jag har öppnat dörren för att visa anledningen till färgskav.

Jag har inga större fel på passningar egentligen, min 2016 var sämre i det avseendet.

En sak som är helt otrolig är dock att man fortfarande har eltejp runt kabeln som kommer ut från bagageluckan på vänster sida, till synes till ingen nytta alls.

Link to comment
Share on other sites

Själv har jag "bara" oljud som kommer upp från växelspaksdamasken på primärt 2:ans + 3:ans växel. Känslan säger mig dåliga lager i lådan... men Ford ville att jag skulle köra 2-300 mil först... eftersom ljudet kunde försvinna (yeah right). Men å andra sidan vill jag inte lämna in bilen för blind felsökning just nu ändå... för tillfället vill jag bara njuta och vrider upp stereon eller varvtalet så hörs inte oljudet ändå 😄😉 

Imorrn ska ponnyn in på foliering och toning av rutorna. Jag har bangat på GT350 stripes och kommer låta den vara vääääldigt svart överallt :). Strax över 160 mil har det hunnit bli på knappa månaden iaf... men nu blir det ingen "snel hest" förrän till på fredag. Så har passat på att testa småvägarna runt i nejden 🙂 

20180512_200143.jpg

20180512_195923.jpg

20180512_200053.jpg

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

9 timmar sedan, kroegarn said:

Själv har jag "bara" oljud som kommer upp från växelspaksdamasken på primärt 2:ans + 3:ans växel. Känslan säger mig dåliga lager i lådan... men Ford ville att jag skulle köra 2-300 mil först... eftersom ljudet kunde försvinna (yeah right). Men å andra sidan vill jag inte lämna in bilen för blind felsökning just nu ändå... för tillfället vill jag bara njuta och vrider upp stereon eller varvtalet så hörs inte oljudet ändå 😄😉 

Imorrn ska ponnyn in på foliering och toning av rutorna. Jag har bangat på GT350 stripes och kommer låta den vara vääääldigt svart överallt :). Strax över 160 mil har det hunnit bli på knappa månaden iaf... men nu blir det ingen "snel hest" förrän till på fredag. Så har passat på att testa småvägarna runt i nejden 🙂 

20180512_200143.jpg

20180512_195923.jpg

20180512_200053.jpg

Väldigt fin hoppas ljudet går bort om några 100 mil lite inkörning kanske 🙂   Om du har möjlighet lägg gärna upp lite bilder efter toningen med. Ha en bra dag och sommar alla 🙂

Link to comment
Share on other sites

13 timmar sedan, kroegarn said:

Själv har jag "bara" oljud som kommer upp från växelspaksdamasken på primärt 2:ans + 3:ans växel. Känslan säger mig dåliga lager i lådan... men Ford ville att jag skulle köra 2-300 mil först... eftersom ljudet kunde försvinna (yeah right). Men å andra sidan vill jag inte lämna in bilen för blind felsökning just nu ändå... för tillfället vill jag bara njuta och vrider upp stereon eller varvtalet så hörs inte oljudet ändå 😄😉 

Imorrn ska ponnyn in på foliering och toning av rutorna. Jag har bangat på GT350 stripes och kommer låta den vara vääääldigt svart överallt :). Strax över 160 mil har det hunnit bli på knappa månaden iaf... men nu blir det ingen "snel hest" förrän till på fredag. Så har passat på att testa småvägarna runt i nejden 🙂 

20180512_200143.jpg

20180512_195923.jpg

20180512_200053.jpg

Härliga bilder. Har du monterat hjulspacers?  Vilken tjocklek? 

Link to comment
Share on other sites

On 2018-05-13 at 09:40, Junkers said:

Samma problem med dörr som du tyvärr får se vad som händer. 

IMG_20180512_100202.jpg

Vi samma typ av problem då. Jag skall åka förbi lokala handlaren imorgon så får vi se vad dem säger.

Jag som är en nitisk person när det kommer märken, repor, stenskott gråter inombords varje gång jag ser det. Jag bad handlaren lämna bilen otvättad var säkerligen därför jag missade färgsskrapet där och då....

Link to comment
Share on other sites

51 minuter sedan, RRS550 said:

Vi samma typ av problem då. Jag skall åka förbi lokala handlaren imorgon så får vi se vad dem säger.

Jag som är en nitisk person när det kommer märken, repor, stenskott gråter inombords varje gång jag ser det. Jag bad handlaren lämna bilen otvättad var säkerligen därför jag missade färgsskrapet där och då....

Sånt här är tråkigt hoppas de fixar de snyggt och snabbt  till dig. Får kolla lite på min bil   om jag ser något sådant har ägt den snart en månad  och snart 40 underbara mil 🙂  Hoppas jag  har tur igen och inte hittar något sådant . 

Link to comment
Share on other sites

3 timmar sedan, kanske mustang said:

Sånt här är tråkigt hoppas de fixar de snyggt och snabbt  till dig. Får kolla lite på min bil   om jag ser något sådant har ägt den snart en månad  och snart 40 underbara mil 🙂  Hoppas jag  har tur igen och inte hittar något sådant . 

40 mil?

Min är uppe i 163mil efter 17 dagar.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, Evald said:

Härliga bilder. Har du monterat hjulspacers?  Vilken tjocklek? 

Japp, 25mm fram och 23 mm bak. Fick dock kapa ner bultarna framtill med ca 6-7mm då de var för långa. Men annars var det rättfram. Möjligtvis skulle man satsat på 20 mm bak... nu blir det spännande att se om däcken får plats innanför skärmkanterna när sänksatsen ska monteras 🙂

Link to comment
Share on other sites

Fick erbjudande / reklam idag om permafive ceramic coating ett permanent lack skydd. Jag har min  lackbehandlad från Bilmånsson  så det är inte aktuellt än på 6 år. Men de har andra behandlingar med för fälgar och klädsel någon med erfarenhet eller tankar ? 

Link to comment
Share on other sites

4 timmar sedan, kanske mustang said:

Fick erbjudande / reklam idag om permafive ceramic coating ett permanent lack skydd. Jag har min  lackbehandlad från Bilmånsson  så det är inte aktuellt än på 6 år. Men de har andra behandlingar med för fälgar och klädsel någon med erfarenhet eller tankar ? 

Vet iofs inte vad en sådan behandling kostar. Men varför inte istället, stick till Mekonomen eller Biltema. Köp en maskin och medel så har du igen pengarna direkt.

Plus att du kan inte klaga på någon om jobbet inte blir bra. 🙂

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Tobbe1977 said:

Vet iofs inte vad en sådan behandling kostar. Men varför inte istället, stick till Mekonomen eller Biltema. Köp en maskin och medel så har du igen pengarna direkt.

Plus att du kan inte klaga på någon om jobbet inte blir bra. 🙂

Du menar tvätta /rengöra ? som jag förstod det här så var det mer för att skydda de olika delarna på bilen.  Sen är det alltid gott och kunna skylla på någon annan 😉  

Link to comment
Share on other sites

Är ni inne på att göra en lackskyddsbehandlin och bor i Skåneland eller nära på. Då kan jag varmt rekommendera Hellbergs bilvård i Ystad. Mycket duktiga. 

Link to comment
Share on other sites

On 2018-05-14 at 21:40, kroegarn said:

Japp, 25mm fram och 23 mm bak. Fick dock kapa ner bultarna framtill med ca 6-7mm då de var för långa. Men annars var det rättfram. Möjligtvis skulle man satsat på 20 mm bak... nu blir det spännande att se om däcken får plats innanför skärmkanterna när sänksatsen ska monteras 🙂

Ja får se hur det blir bak!

björnPilots bil har 20mm bak och 25 fram samt 20mm sänkning. 

min bil kommer få precis samma setup...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 2018-05-14 at 21:40, kroegarn said:

Japp, 25mm fram och 23 mm bak. Fick dock kapa ner bultarna framtill med ca 6-7mm då de var för långa. Men annars var det rättfram. Möjligtvis skulle man satsat på 20 mm bak... nu blir det spännande att se om däcken får plats innanför skärmkanterna när sänksatsen ska monteras 🙂

Tror inte att det kommer vara några när man kollar på bilderna.

Plus att när du sänker så går ju hjulet in lite uppe vid skärmkanten.

Link to comment
Share on other sites

10 Mil mer på mätaren strax över 50 nu 🙂 Fått bilen undersökt, kunde inte finna något som är löst  annat än några  kåpor som sitter långt fram  under huven  intstrumentpanelen, sitter med klipps som gör att de har lite glapp.  

Väldigt nöjd med bilen 🙂

Link to comment
Share on other sites

Så där ja, för att få mätaren att röra sig lite så blev det en tur på nästan 40mil idag.
Nu börjar man känna sig lite mer hemmastadd i cokpiten, härligt 😃

Lite synd att det inte finns inbygd "rev match" på nedväxlingar utan bara på uppväxling, men man lär sig 😉

Link to comment
Share on other sites

Jag kontaktade en folieringsfirma här i Stockholm och de nämnde i förbifarten detta:

"För info.

Vi gjorde nyligen en mustang och på dessa kan vi inte demontera handtag och speglar, så det blir en liten skarv som vi självklart döljer så gott det går.
Detta då det har varit problem med att få tillbaka dessa delar när de har demonterats."
 
Någon som råkat ut för detta eller hört/läst om det?
 
// Andreas
 
 
 
Link to comment
Share on other sites

Just now, Junkers said:

Nja men det dår är väl efter typ fem minuter på tomgång

Ingen aning, hade varit rätt bra när man står stilla i bilkö. Vilket jag gör varje dag 🙂

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...