Jump to content

Mustang gt 2018


Evald

Recommended Posts

Jag beställde min i November. Den byggdes tidigt Februari, kom till Tyskland i slutet av Maj. (tre veckor sedan!) Har inte hört något mer. Som förklaring har min handlare sagt att Ford valt att skicka demo markerade bilar först men också att de haft problem med att få fram Recaro säten, så oklart om den var byggd utan säten i Februari. Känns otroligt segt särskilt som jag sett 2 st där jag bor. Beställde den som nummer 2  från Hedin bil i Eklanda/Göteborg. Väntade  9 månader på min Focus RS som byggdes i Tyskland så Ford verkar inte vara jätte snabba på leverera bilar. 

Link to comment
Share on other sites

(redigerad)
On 2018-06-15 at 20:39, Niqlaz said:

Hur har det gått?

Dörrarna kunde de inte justera något i princip, förardörren ser fortfarande ut som att den inte är stängd ordentligt.

Bagageluckan blev ok men inte 100, själva den svarta plastdelen på luckan är ganska skev dock. Huven kunde de inte förbättra justeringen på heller.

Skadan på skärmen som fanns lackade de precis där skadan var då det inte var ner till plåten(själva skadan var väldigt liten). Mina farhågor stämde och dörren har nog någon gått emot skärmen, så dörren har en lackskada med jag såg det när jag var och kollade hur det hade fått för dem.. Har bett om att de dokumenterar det ordentligt ifall det blir något problem framöver.

Tickande ljudet så säger de att se skall byta spännrulle och den till vattenpumpenmen jag tror inte att det är det som tickar. Vi får se .... Bilen har nu varit borta 2v jag har haft den i min ägo sedan 5e maj, ganska okul......

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

On 2018-06-11 at 21:03, Knightowl said:

Jag beställde min den 16:e December. De sa att det ska vara lite tajt, men inte skulle vara ett problem.

Jag fick en byggdatum på den 14:e Feb. Den byggdes inte då. Den byggdes den 20:e Mars istället. Ingen kunde berätta varför byggdatumet flyttades. Den har tydligen suttit i över en månad i Maryland i väntan på transport. Den ska vara "in transit". Jag har fått en ankomst datum till Sverige för den 15:e Juni. Ingen leveransdatum än.

Jag har inkluderat en klasul i min kontrakt som säger att om de kan inte registrera den i Sverige innan den 1:a Juli, har jag rätt att häva köpet. Tror inte ett dug på att de skulle ersätta mig för extra skattekostnader pga av deras sen leverans.

Hur många andra väntar på leverans?

Fick reda på att min byggdes slutet av mars också, ingen förklaring till varför datumet ändrades. Men den står i Göteborgshamn nu fick jag reda på.

Ska få mer info när leverans sker i början på nästa vecka. 

Link to comment
Share on other sites

2 timmar sedan, RRS550 said:

Dörrarna kunde de inte justera något i princip, förardörren ser fortfarande ut som att den inte är stängd ordentligt.

Bagageluckan blev ok men inte 100, själva den svarta plastdelen på luckan är ganska skev dock. Huven kunde de inte förbättra justeringen på heller.

Skadan på skärmen som fanns lackade de precis där skadan var då det inte var ner till plåten(själva skadan var väldigt liten). Mina farhågor stämde och dörren har nog någon gått emot skärmen, så dörren har en lackskada med jag såg det när jag var och kollade hur det hade fått för dem.. Har bett om att de dokumenterar det ordentligt ifall det blir något problem framöver.

Tickande ljudet så säger de att se skall byta spännrulle och den till vattenpumpenmen jag tror inte att det är det som tickar. Vi får se .... Bilen har nu varit borta 2v jag har haft den i min ägo sedan 5e maj, ganska okul......

Okay, tråkigt att höra. Synd att det inte blev bättre efter 2v. Hur gick det med listerna runt fönstren?

Mina ser ut som på bilden

A2ECCA16-68C0-473C-AB6C-062AFE2B4E95.jpeg

Link to comment
Share on other sites

51 minuter sedan, Torino_GT said:

Fick reda på att min byggdes slutet av mars också, ingen förklaring till varför datumet ändrades. Men den står i Göteborgshamn nu fick jag reda på.

Ska få mer info när leverans sker i början på nästa vecka. 

Jag fick en uppdatering från Upplands Motor igår.

"Svaret jag fick igår är att bilen kommer att landa i Wallhamn den 26:e Juni."

Link to comment
Share on other sites

8 timmar sedan, Niqlaz said:

Okay, tråkigt att höra. Synd att det inte blev bättre efter 2v. Hur gick det med listerna runt fönstren?

Mina ser ut som på bilden

A2ECCA16-68C0-473C-AB6C-062AFE2B4E95.jpeg

Ärligt talat ser det ju för jäkligt ut. Hur kan man överhuvudtaget leverera en bil med denna " skada "?

Dem kan ju inte tro på allvar att man inte skulle märka det?

Link to comment
Share on other sites

25 minuter sedan, Tobbe1977 said:

Ärligt talat ser det ju för jäkligt ut. Hur kan man överhuvudtaget leverera en bil med denna " skada "?

Dem kan ju inte tro på allvar att man inte skulle märka det?

Det är konstigt, dom tänker nog går det så går det!

Jag har fixat dom flesta av felen på egen hand, det som är kvar är listerna och en mindre justering av skärm mot dörr.

Nu till något roligare, jag monterade en x-pipe och gjorde första oljebytet idag! Det känns som den borde suttit på från fabrik, nu är tyst läge tyst och bana låter bra!

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Niqlaz said:

Det är konstigt, dom tänker nog går det så går det!

Jag har fixat dom flesta av felen på egen hand, det som är kvar är listerna och en mindre justering av skärm mot dörr.

Nu till något roligare, jag monterade en x-pipe och gjorde första oljebytet idag! Det känns som den borde suttit på från fabrik, nu är tyst läge tyst och bana låter bra!

Aha! Så "det aktiva" i avgassystemet funkar även efter ett sådant byte?

Link to comment
Share on other sites

9 minuter sedan, Julle said:

Aha! Så "det aktiva" i avgassystemet funkar även efter ett sådant byte?

Precis som tidigare, alla lägen blir en hel del högre. Speciellt på högre varvtal.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Niqlaz said:

Det är konstigt, dom tänker nog går det så går det!

Jag har fixat dom flesta av felen på egen hand, det som är kvar är listerna och en mindre justering av skärm mot dörr.

Nu till något roligare, jag monterade en x-pipe och gjorde första oljebytet idag! Det känns som den borde suttit på från fabrik, nu är tyst läge tyst och bana låter bra!

Ja, men det tänket skall man inte som säljare ha när man säljer en bil som kostar en halv mille.

Och, speciellt skall man inte behöva fixa något själv. Gällande x pipe så här jag en stående här hemma till ingen nytta, jag kör Feritta catback på min GT -16 och tycker att det räcker.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

(redigerad)

Jag har fel på mitt aktiva system så jag kan berätta att det bara är ett metallspjäll som rör sig i bakre dämparna, en på var sida.

Titta in i den avgaspipan som sitter mot mitten av bilen så ser ni spjället.

I tyst läge är spjället stängt och avgaserna passerar en extra slinga i bakre dämparna och kommer i i utblåsen mot bilens kanter.

I banläget är spjället helt öppet så det mesta kommer ut genom utblåsen mot bilens mitt.

I övriga lägen rör sig spjället beroende på varvtal mm.

Bakre dämparna på bilarna med active exhaust skiljer sig alltså mot de övriga ganska ordentligt.

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

12 timmar sedan, Junkers said:

Jag har fel på mitt aktiva system så jag kan berätta att det bara är ett metallspjäll som rör sig i bakre dämparna, en på var sida.

Titta in i den avgaspipan som sitter mot mitten av bilen så ser ni spjället.

I tyst läge är spjället stängt och avgaserna passerar en extra slinga i bakre dämparna och kommer i i utblåsen mot bilens kanter.

I banläget är spjället helt öppet så det mesta kommer ut genom utblåsen mot bilens mitt.

I övriga lägen rör sig spjället beroende på varvtal mm.

Bakre dämparna på bilarna med active exhaust skiljer sig alltså mot de övriga ganska ordentligt.

Vad är det som är fel?

Den har bara ett spjäll som sitter i de innersta rören som du säger. 

 

Fick min Steed H-pipe i veckan, men jag har ingen bil att montera det på 😞

Link to comment
Share on other sites

12 timmar sedan, Tobbe1977 said:

Ja, men det tänket skall man inte som säljare ha när man säljer en bil som kostar en halv mille.

Och, speciellt skall man inte behöva fixa något själv. Gällande x pipe så här jag en stående här hemma till ingen nytta, jag kör Feritta catback på min GT -16 och tycker att det räcker.

Håller med, inte en Dacia för 100k har sådan brister.

Märks tydligt att krutet har lagds på annat på de här bilarna. 

Link to comment
Share on other sites

12 timmar sedan, Julle said:

Aha! Så "det aktiva" i avgassystemet funkar även efter ett sådant byte?

som nämnts tidigare så påverkar det inte funktionen av det aktiva systemet. Det enda som påverkas är att ljudet bli goare 😄

X/H-pipan sitter innan delarna som styr spjället.

 

 

Link to comment
Share on other sites

13 timmar sedan, Niqlaz said:

Det är konstigt, dom tänker nog går det så går det!

Jag har fixat dom flesta av felen på egen hand, det som är kvar är listerna och en mindre justering av skärm mot dörr.

Nu till något roligare, jag monterade en x-pipe och gjorde första oljebytet idag! Det känns som den borde suttit på från fabrik, nu är tyst läge tyst och bana låter bra!

Monterade du det själv? Tog du av ifrån cat-back och kapade? Eller kapade du i sådant fall med allt på plats?

Jag har ingen lyft och garaget är inte färdigt än. Kanske är enklast att lämna in det.

 

 

Link to comment
Share on other sites

När det gäller "active exhaust" - ärr det förmodligen ventilen som inte växlar som den skall, spjället skall ställas i sina olika lägen
Har de grejer hemma så bör det bli fixat väldigt snabbt, svårt att tro att spjället inuti hängt sig men men det är ju möjligt

Link to comment
Share on other sites

2 timmar sedan, RRS550 said:

Monterade du det själv? Tog du av ifrån cat-back och kapade? Eller kapade du i sådant fall med allt på plats?

Jag har ingen lyft och garaget är inte färdigt än. Kanske är enklast att lämna in det.

 

 

Monterade själv, jag kapade systemet på plats. Det var inga problem med en tigersåg.

Link to comment
Share on other sites

19 minuter sedan, Junkers said:

Jag tycker det ser tomt ut, såg en svart idag med enbart hästen i mitten, det var riktigt snyggt.

Typ så här

 

1B849F27-B874-4B8C-857C-CE524E4F8F10.jpeg

D161D6D7-4991-4D3C-A61B-214514A10291.jpeg

Ja, fast bara hästen indikerar ju att den har V6:an. 

Link to comment
Share on other sites

Det här är min nya pärla. Lite skillnad mot min gamla som var en Mach1 -69:a. Bytet är väl på både gott och ont men i nuvarande fas i livet så passar den här mig betydligt bättre.

Ska väl bli en och annan modifiering framöver, Roush bakspoiler är redan inhandlad. Är också inne på att pulverlacka fälgarna brons/guld. Och sedan finns förstås ett Roush kompressorkit på önskelistan. Är det någon som redan monterat ett sånt på en -18 här i Sverige ?  

20180616_190527.jpg

20180616_190626.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...