Jump to content

Mustang gt 2018


Evald

Recommended Posts

21 timmar sedan, Junkers said:

Jag tycker det ser tomt ut, såg en svart idag med enbart hästen i mitten, det var riktigt snyggt.

Typ så här

 

1B849F27-B874-4B8C-857C-CE524E4F8F10.jpeg

D161D6D7-4991-4D3C-A61B-214514A10291.jpeg

Jag håller med om att det är snyggare med hästen på bakluckan vilket min bil har. Spelar ingen roll vilken modell den indikerar.

Link to comment
Share on other sites

27 minutes ago, kanske mustang said:

apropa emblem som te x GT där bak kan man få sådana  fast mer personliga  tillverkade till sig till en vettig peng ?

Känner man någon med en 3D-printer borde det gå att lösa.

Link to comment
Share on other sites

On 2018-04-30 at 17:06, kroegarn said:

Nu är spacerplattorna monterade. Fick riva fram vinkelslipen 😨!!! Frambultarna var 5mm för långa så de fick vackert kapas av med 6-7 mm för att inte ta i fälgens insida. Men sedan var det bara att montera. 😁

Kapa fram alltså...

newbi-frågor här nu men....

Är det ”pinnbult” och mutter på mustangen eller hjulbultar?

Å ”vilka” är det som skall kapas?

om det är pinnbult å den man kapar, är det då forfarande gängor kvar att gå tillbaka å köra bara fälg utan spacers igen?

Link to comment
Share on other sites

(redigerad)
38 minutes ago, Julle said:

Kapa fram alltså...

newbi-frågor här nu men....

Är det ”pinnbult” och mutter på mustangen eller hjulbultar?

Å ”vilka” är det som skall kapas?

om det är pinnbult å den man kapar, är det då forfarande gängor kvar att gå tillbaka å köra bara fälg utan spacers igen?

Det är pinnbult på mustangen och även med 25 mm spacerplatta fram så blev pinbultarna för långa och stack ut för mkt "förbi" spacerplattan. Vissa fälgar har urgröpningar/håligheter mellan bulthålen, men de var inte tillräckligt djupa på originalfälgarna. Så det är pinnbultarna på framnaven som du behöver kapa. Satsar du på 30 mm spacerplatta fram funkar det nog bra, MEN då tror jag det blir problem med att få plats med däcken innanför skärmkanten 😄

Joo det gick alldeles utmärkt att montera hjulen utan spacerplatta + få mer än tillräcklig gänga. 

Ändrade %s av %s (%s)
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 6/29/2018 at 9:57 AM, RRS550 said:

H-pipa installerad

Hur är ljudet och framförallt komforten vid vanlig körning t.ex. motorväg och tyst läge är det användbart? Annars låter det ju RIKTIGT najs... åskväder på fyra hjul😄

Link to comment
Share on other sites

(redigerad)
On 2018-07-01 at 20:49, kroegarn said:

Hur är ljudet och framförallt komforten vid vanlig körning t.ex. motorväg och tyst läge är det användbart? Annars låter det ju RIKTIGT najs... åskväder på fyra hjul😄

Den låter grymt nu, normalstart med kall motor får mig mig att le stort.

Start i quiet mode med kall motor låter mer än tidigare. Men inte alls samma som i normal mode.

I normal, sport och track i konstant fart etc I 100km/h så låter det samma som förut, samma vad gäller quiet.

Men exv i trackläget när jag accelererar för att komma på motorvägen då är det rätt mycket resonans i bilen. Men så fort jag är uppe i fart och håller motorvägsfart så är det ingen fara.

Om du bor i Sthlm så kan vi ses så kan du få höra om du är intresserad. 

Håller på att skapa en video med innan och efter jämförelse

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

Tackar för erbjudandet... men 20 mil blir lite i längsta laget för att få lite IRL "åskmuller" :D. Jag får invänta filmklippet. Vore toppen om du får med lite även av resonansljudet vid acceleration. Sugen på att få lite mer aggressiv ton, men eftersom min för tillfället används som "pendlarbil" om knappa 8 mil/dag är jag lite osäker.

Link to comment
Share on other sites

On 2018-06-21 at 19:05, kroegarn said:

Det är pinnbult på mustangen och även med 25 mm spacerplatta fram så blev pinbultarna för långa och stack ut för mkt "förbi" spacerplattan. Vissa fälgar har urgröpningar/håligheter mellan bulthålen, men de var inte tillräckligt djupa på originalfälgarna. Så det är pinnbultarna på framnaven som du behöver kapa. Satsar du på 30 mm spacerplatta fram funkar det nog bra, MEN då tror jag det blir problem med att få plats med däcken innanför skärmkanten 😄

Joo det gick alldeles utmärkt att montera hjulen utan spacerplatta + få mer än tillräcklig gänga. 

För info här så sket det sig för min del! Med CP4-fälgar så måste man kapa även bak för dom saknar urgröpningar bak som CP1/2-fälgar har så då kan man inte montera dessa igen sen utan spacer om man skulle vilja det. Så blev till att åka utan. 

Link to comment
Share on other sites

On 2018-07-03 at 22:20, Julle said:

För info här så sket det sig för min del! Med CP4-fälgar så måste man kapa även bak för dom saknar urgröpningar bak som CP1/2-fälgar har så då kan man inte montera dessa igen sen utan spacer om man skulle vilja det. Så blev till att åka utan. 

 

B025F725-4418-4A72-B913-C00D49B03C72.jpeg

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, kanske mustang said:

De svarta fälgarna  i videon  från  black accent pack  var kan man få tag i dem ? 

 

 

Hej,

skulle kunna tänka mig att de inte kommit till Sverige då de förmodligen inte är kompatibla med Performance Pack’en som alla svensksålda bilar har. Den är bara 19”x8,5”. 

Link to comment
Share on other sites

42 minuter sedan, Julle said:

Hej,

skulle kunna tänka mig att de inte kommit till Sverige då de förmodligen inte är kompatibla med Performance Pack’en som alla svensksålda bilar har. Den är bara 19”x8,5”. 

jag har  lättmetalfälgarna från paket 4 på min   kanske är de 19  tyckte de var ganska snygga och lite roligare än GT fälgarna som med är svarta som man kan köpa här. Men förmodligen billigare än   än många andra extrem fälgar 🙂

Link to comment
Share on other sites

3 timmar sedan, kanske mustang said:

jag har  lättmetalfälgarna från paket 4 på min   kanske är de 19  tyckte de var ganska snygga och lite roligare än GT fälgarna som med är svarta som man kan köpa här. Men förmodligen billigare än   än många andra extrem fälgar 🙂

Jo men det att de är 8,5” breda och inte har fram&bakfälg (staggered) säger mig att de inte är tänkta till performance pack.

Men som vinterdäcksfälg hade de nog vart väldig passande.....

Svart fälgar med 5 ekrar som inte kostar finns det ute på eftermarknad, Ford tar rätt bra betalt för sina egna fälgar:

https://www.ford-tillbehoer.se/hjul/aluminiumfälgar?model=mustang&year=2015

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
2 timmar sedan, kanske mustang said:

Vet att jag läst det någonstans   men hittar det inte nu. Har fått upp ett felmeddelande om reservhjulet eller något   får det varje gång jag startar och  trycker ok så försvinner det. Vad göra ? 🙂

 

Tack.

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...