Jump to content

Tips på färgstripper


Gäst

Recommended Posts

Jag var lite ivrig i början så jag spolade av lite för tidigt.

Låt det sitta på en hel dag helst.

Resultatet kommer redan efter 30 minuter men ger man det tid så tar den det mesta.

På burken står det 2-6 timmar

Link to comment
Share on other sites

Köp det hos din lokala färhandlare som säljer billacker eller återförsäljare för Akzo Nobel

Jag hittade den hos Barkmans Färg i Eskilstuna.

Link to comment
Share on other sites

Det va inte lätt att få tag i det... :?

Har kollat dom flesta stora färgleverantörerna i Göteborgs området men ingen har detta medel..

Så jag skickade ett mail till Akzo Nobel och frågade om dom visste någon som säljer Paintstripper...

Fick svar i från lagret i Gunnilse (Göteborg) som sa att dom egentligen inte säljer till privatpersoner men dom skulle försöka lösa det ändå...

Var nere hos dom nu och skulle handla 1 liter...Blev lite förvånad när jag skulle betala dock....100kr :shock:

Det va så billigt så jag var tvungen att köpa 2 burkar.. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Liten fråga

Hur elak är den mot plast och spackel?

Bums var ju inte att tänka på om det var lite plast kommer jag i håg

Råkade prova på framkåpan på min motosyckel för x antalår

resultatet blev att plasten mer eller mindre kokade såg rätt tuft ut skulle ha filmat de men hade ingen kamra då och för dyrt att göra om

MVH Ronny

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Jag har försökt få tag på det

här nere i Malmö utan att lyckas.

Så jag skickade också mail till

Akzo Nobel och döm till min förvåning

när dom svarade att produkten har utgått. :shock:

Talar dom sanning så passa på och köp

ni som kan få tag på det.

Kanske någon som kan köpa en burk till mig också???

8)

Link to comment
Share on other sites

Har också testat Akso produkterna , funkar ganska bra men blir dyrt om man skall strippa hela bilen . Det absolut billigaste är att blanda egen "bums". Blanda helt enkelt tapetklister (pulver ca.15:-) med kaustik soda (1 liter ca 50:-) till en lagom konstistens . Jag brukar blanda klister och vatten till ca 1 liter och 1 liter kaustiksoda , funker mkt. bra.

Lycka till. Nicke.

Link to comment
Share on other sites

Har också testat Akso produkterna , funkar ganska bra men blir dyrt om man skall strippa hela bilen . Det absolut billigaste är att blanda egen "bums". Blanda helt enkelt tapetklister (pulver ca.15:-) med kaustik soda (1 liter ca 50:-) till en lagom konstistens . Jag brukar blanda klister och vatten till ca 1 liter och 1 liter kaustiksoda , funker mkt. bra.

Lycka till. Nicke.

Det låter klart intressant då jag skulle behöva strippa en hel bil. Då kan man använda den blandningen som du beskriver på de stora ytorna, och sen Akzo nobels paintstripper runt dörrar och rutor ifall man skulle drälla lite på något gummi eller så. Hur tar du bort färgen sedan? Skrapas den bort eller sköjler du?

Och hur hälsovådlig blir en sån blandning? Kan man spilla på händerna utan att dom käkas upp direkt?

Link to comment
Share on other sites

gummihandskar är att föredra med alla dessa medel....

vanligtvis brukar man låta medlet verka några timmar och sedan skrapa bort färgen med en stålspackel... ;) och sedan ett varv till minst för att det ska bli bra... och till sist så slipar man bort det som är kvar.. ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...