Jump to content

Recommended Posts

Hej!

På alla 6or denna årsmodell är axeln av en så kallad integrerad modell.
D.v.s man monterar utväxlingen direkt i huset på plats i bilen.
Mustangens minsta axel som man anger 7.25" i storlek....I princip diametern på kronhjulet som är det.

Axeln tål ingen direkt effekt och nästan alltid en ekonomisk utväxling på ca 2.83 eller i bästa fall 3.20

Med V8 är axeln minst en 8" så din bil har haft en 6a från början
Du bör uppgradera till 8" axel om du vill öka effekten eller spärrdiffa och då blir det även 5-bult

Link to comment
Share on other sites

har sökt på mitt chassinummer och fick fram att den tillverkades med en 289 4port så de är förmodligen någon som har bytat axel men vem byter ner sig? vet också att den hade skivbromsar fram och rallypack men har inget utav det

 

Link to comment
Share on other sites

tycker det också men vet ju redan att någon har bytat från skivbromsar till trumbromsar och slängt bort rallypack, kanske någon som har haft 2 mussar och tagit delar från min? skitsamma tänkte i alla fall skaffa starkare axel då min antagligen inte håller för mina ändamål ;) någon som vet en bra axel med så lite modifiering som möjligt för att passa? :)

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...