Jump to content

Recommended Posts

Fick inbetalning för min försäkring i dagarna och upptäckte att de öka premien på min avställningsförsäkring med 200%.

Tog kontakt med dem och de förklarade att de har räknat fel på premien innan och att min helförsäkring årsvis hade öka med över 10.000 kr. från 8.200 kr till 18.895 kr om året.

De har räknat fel i 6 år.

Ni som har försäkting i bolaget kolla upp när ni får er förnyelse på försäkringen.

Janne H

Nej har bott på samma adress i 14 år.

på det nya bolaget fick 158 kr/mån för garage försäkring, mot Ford på 276 kr mån och här betalda 89 kr mån innan

Min erfarenhet av så kallade märkesförsäkringar är att på senare år har dom svängt om från billigare (tänker f.a. på Volvoförsäkring som var riktigt billigt på 80-90 talet) till dyrare och profilerar sig som premiumval och hävdar att dom bara använder verkstäder som garanterar originaldelar m.m. och brukar ha några andra mervärden son inte attraherar mig. Kan naturligtvis variera från märke till märke men lite komiskt att höra att deras säljare inte utbildats i mervärdena på dom dyrare  marginalhöjda alternativen.

(redigerad)

Det jag tycker är jävligt dåligt är att de skickar en faktura för garage försäkring med en höjd avgift till nytt avtalsår.

Inget om att man höjt min försäkringskostnad.

Hade jag inte upptäckt detta och betalt jag varit blåst nästa år, för att jag har godkänd deras avtal.

Och förlorat över ett antal tusen kronor

Janne H

Ändrade %s av %s (%s)
On 2017-12-15 at 23:07, Janne H said:

Det jag tycker är jävligt dåligt är att de skickar en faktura för garage försäkring med en höjd avgift till nytt avtalsår.

Inget om att man höjt min försäkringskostnad.

Hade jag inte upptäckt detta och betalt jag varit blåst nästa år, för att jag har godkänd deras avtal.

Och förlorat över ett antal tusen kronor

Janne H

Det är riktigt dålig stil, förstår inte heller hur de kan göra så. Tur att du upptäckte det innan. Själv har jag länsförsäkringar, helt ok pris och billig garageförsäkring. 

Nu var det ju inte igår jag bodde i Sverige men som bosatt i Stockholmsområdet kunde försäkringar skilja
väldigt mycket. De jag hittade förmånligast pris på för den Camaro SS 2010 jag hade då var Aktsam, hands
down. Tror jag pröjsade 800:- i månaden för en helförsäkrad muskelbil i en Stockholmsförort, inte illa.