Jump to content

Featured Replies

comment_159362

Gött att se att det hÀnder lite i garagen i vÄrt avlÄnga land. FrÀn motor du har fÄtt fatt i, Kul att följa ditt projekt, har du gjort nÄgot Ät automatlÄdan oxÄ eller?

ja byter oxĂ„ motor, bland annat... 😎 vĂ€ntar pĂ„ paket frĂ„n USA, sen kommer jag lĂ€gga upp lite bilder osv.. strax klar med lite fix pĂ„ insidan, blev lite stopp sĂ„hĂ€r i juletid.

• Author
comment_159365

Hej tanken Àr lÀmna in lÄdan hos eat i hallaryd för renovering och förstÀrkning +höjt stallspeed till 2500 varv. Motorn Àr byggd hos Dahlbom i Kristianstad och bÀnkad hos Luntec i hÀrnestad. Man har göra med allt annat som se snyggt ut. Jag ska sÀtta pÄ skivbromsar fram ocksÄ.

comment_159434

Coolt! 

Jag har hört att viss besiktnings-personal (av lite mer nitisk typ) inte gillar större motor-volym Àn

vad som kom original i 65-66 ? Har för mig att det va nÄgon hÀr pÄ detta forum som fick problem med 351w i 65/66 Ärs mod,

men jag vet inte hur det slutade....om de fick igenom den eller inte? ( alltsÄ, som Mustang och inte "ombyggt fordon" eller hur det brukar sluta).

HĂ€ls, /Olle

• 1 month later...
  • 2 months later...
  • Author
comment_161281

Hej jag har varit dÄlig pÄ uppdateringar hÀr. Men headers och xpipe systemet Àr klart. Nu Àr det bara brÀnsle ledning och elpump kvar och kylaren med elflÀkt. Plus lufta bromsar. SÄ förhoppningsvis Àr den klar i maj. Jag letar efter mach1 scoop sÄ om nÄgon har ett sÄnt sÄ hojta till.  Rickard 

Ändrade %s av %s (%s)