Jump to content

351w i Mustang 66 cuope


stepside

Recommended Posts

Gött att se att det händer lite i garagen i vårt avlånga land. Frän motor du har fått fatt i, Kul att följa ditt projekt, har du gjort något åt automatlådan oxå eller?

 ja byter oxå motor, bland annat... 😎 väntar på paket från USA, sen kommer jag lägga upp lite bilder osv.. strax klar med lite fix på insidan, blev lite stopp såhär i juletid.

Link to comment
Share on other sites

Hej tanken är lämna in lådan hos eat i hallaryd för renovering och förstärkning +höjt stallspeed till 2500 varv. Motorn är byggd hos Dahlbom i Kristianstad och bänkad hos Luntec i härnestad. Man har göra med allt annat som se snyggt ut. Jag ska sätta på skivbromsar fram också.

Link to comment
Share on other sites

Coolt! 

Jag har hört att viss besiktnings-personal (av lite mer nitisk typ) inte gillar större motor-volym än

vad som kom original i 65-66 ? Har för mig att det va någon här på detta forum som fick problem med 351w i 65/66 års mod,

men jag vet inte hur det slutade....om de fick igenom den eller inte? ( alltså, som Mustang och inte "ombyggt fordon" eller hur det brukar sluta).

Häls, /Olle

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 months later...

Hur har det gått för dig?

 

Tryckte själv i en 351W i min -65 Fastback.

Det var jävligt tight och var tvungen att använda 66ans motorkuddar samt engine swap headers.... Men det gick efter svordommar 🙂

 

Link to comment
Share on other sites

(redigerad)

Hej jag har varit dålig på uppdateringar här. Men headers och xpipe systemet är klart. Nu är det bara bränsle ledning och elpump kvar och kylaren med elfläkt. Plus lufta bromsar. Så förhoppningsvis är den klar i maj. Jag letar efter mach1 scoop så om någon har ett sånt så hojta till.  Rickard 

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...