December 22, 20177 yr comment_159346 Hej ska trycka ner 351 windsor i min 66:a coupe .!!😁😁 den är bromsad och inställd till måttliga 415 hk och 530 nm. Har köpt diffbroms så man kanske får lite fäste . Köpte en yukon gear spärr.
December 22, 20177 yr Author comment_159347 Tyvärr hinner man inte mer innan juldagen . Men allt är förberett för att lyfta motorn då.😊😊😊
December 25, 20177 yr Author comment_159356 Nu är motor och låda ute. 😊😊😊 "bara " rengöring och målning kvar .
December 26, 20177 yr comment_159362 Gött att se att det händer lite i garagen i vårt avlånga land. Frän motor du har fått fatt i, Kul att följa ditt projekt, har du gjort något åt automatlådan oxå eller? ja byter oxå motor, bland annat... 😎 väntar på paket från USA, sen kommer jag lägga upp lite bilder osv.. strax klar med lite fix på insidan, blev lite stopp såhär i juletid.
December 26, 20177 yr Author comment_159365 Hej tanken är lämna in lådan hos eat i hallaryd för renovering och förstärkning +höjt stallspeed till 2500 varv. Motorn är byggd hos Dahlbom i Kristianstad och bänkad hos Luntec i härnestad. Man har göra med allt annat som se snyggt ut. Jag ska sätta på skivbromsar fram också.
December 26, 20177 yr comment_159366 👍 skivbromsar gör stor skillnad ska du se, har själv skivbroms + 4 kolvsok fram på min. lycka till 😎
December 28, 20177 yr comment_159434 Coolt! Jag har hört att viss besiktnings-personal (av lite mer nitisk typ) inte gillar större motor-volym än vad som kom original i 65-66 ? Har för mig att det va någon här på detta forum som fick problem med 351w i 65/66 års mod, men jag vet inte hur det slutade....om de fick igenom den eller inte? ( alltså, som Mustang och inte "ombyggt fordon" eller hur det brukar sluta). Häls, /Olle
December 28, 20177 yr Author comment_159438 Hej tja det är bara att se glad ut och besiktiga. 😊😊 jag har "bara " bytt toppar och målat upp den. Sen kan jag ställa ner varvstoppet innan besiktningen. 😁😁😁 Häls. Rickard
December 28, 20177 yr comment_159439 Ingen fattar nått på Bilprovningen numera så var lugn!! Dessutom våra gamla 351 maskiner känns svagare än en Audi A6 TDI så ingen reagerar på V8 numera annat än nostalgin
December 28, 20177 yr Author comment_159440 Hej vi har en bra bes.gubbe här i Kristianstad som man kan fråga utan en massa konstiga påhopp när man besiktigar. Han gillar gammelbilar han tycker nya är tråkiga. Häls. Rickard
February 4, 20187 yr Author comment_159979 Hej tog lite tid innan uppdatering men nu är det målat i motorrummet.😎😎😎😎 som jag brukar säga till chefen " det går inte så fort men det blir inte så bra heller" 😂😂😂
April 25, 20187 yr comment_161214 Hur har det gått för dig? Tryckte själv i en 351W i min -65 Fastback. Det var jävligt tight och var tvungen att använda 66ans motorkuddar samt engine swap headers.... Men det gick efter svordommar 🙂
April 29, 20187 yr Author comment_161281 Hej jag har varit dålig på uppdateringar här. Men headers och xpipe systemet är klart. Nu är det bara bränsle ledning och elpump kvar och kylaren med elfläkt. Plus lufta bromsar. Så förhoppningsvis är den klar i maj. Jag letar efter mach1 scoop så om någon har ett sånt så hojta till. Rickard Ändrade %s av %s (%s)
April 30, 20187 yr comment_161283 Kolla denna sidan. Där finns massor av scoop och övrigt i glasfiber. http://rpglasfiber.com/?go=pro_info&id=1302904&cat=7222232&hcat=7222232&ucat=&cucat= Mvh Mattias
May 3, 20187 yr Author comment_161367 Tack för tipset. Ska kolla vad dom har. En bild på motorn i bilen.😎
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.