Jump to content

Recommended Posts

Hej ska trycka ner 351 windsor i min 66:a coupe .!!😁😁 den Ă€r bromsad och instĂ€lld till mĂ„ttliga 415 hk och 530 nm. Har köpt diffbroms sĂ„ man kanske fĂ„r lite fĂ€ste . Köpte en yukon gear spĂ€rr.20171214_192131.thumb.jpg.85f66ac4aa5341ddedc594824f1bc6e8.jpg

20171122_183211.jpg

• Like 1

Gött att se att det hÀnder lite i garagen i vÄrt avlÄnga land. FrÀn motor du har fÄtt fatt i, Kul att följa ditt projekt, har du gjort nÄgot Ät automatlÄdan oxÄ eller?

ja byter oxĂ„ motor, bland annat... 😎 vĂ€ntar pĂ„ paket frĂ„n USA, sen kommer jag lĂ€gga upp lite bilder osv.. strax klar med lite fix pĂ„ insidan, blev lite stopp sĂ„hĂ€r i juletid.

Hej tanken Àr lÀmna in lÄdan hos eat i hallaryd för renovering och förstÀrkning +höjt stallspeed till 2500 varv. Motorn Àr byggd hos Dahlbom i Kristianstad och bÀnkad hos Luntec i hÀrnestad. Man har göra med allt annat som se snyggt ut. Jag ska sÀtta pÄ skivbromsar fram ocksÄ.

Coolt! 

Jag har hört att viss besiktnings-personal (av lite mer nitisk typ) inte gillar större motor-volym Àn

vad som kom original i 65-66 ? Har för mig att det va nÄgon hÀr pÄ detta forum som fick problem med 351w i 65/66 Ärs mod,

men jag vet inte hur det slutade....om de fick igenom den eller inte? ( alltsÄ, som Mustang och inte "ombyggt fordon" eller hur det brukar sluta).

HĂ€ls, /Olle

Hej tja det Ă€r bara att se glad ut och besiktiga. 😊😊 jag har "bara " bytt toppar och mĂ„lat upp den. Sen kan jag stĂ€lla ner varvstoppet innan besiktningen. 😁😁😁  HĂ€ls. Rickard 

Hej vi har en bra bes.gubbe hÀr i Kristianstad som man kan frÄga utan en massa konstiga pÄhopp nÀr man besiktigar. Han gillar gammelbilar han tycker nya Àr trÄkiga. HÀls. Rickard 

• 1 month later...

Hej tog lite tid innan uppdatering men nu Ă€r det mĂ„lat i motorrummet.😎😎😎😎 som jag brukar sĂ€ga till chefen " det gĂ„r inte sĂ„ fort men det blir inte sĂ„ bra heller" 😂😂😂

IMG_20180204_194940_059.jpg

IMG_20180204_194940_056.jpg

• 2 months later...

Hur har det gÄtt för dig?

Tryckte sjÀlv i en 351W i min -65 Fastback.

Det var jĂ€vligt tight och var tvungen att anvĂ€nda 66ans motorkuddar samt engine swap headers.... Men det gick efter svordommar 🙂

(redigerad)

Hej jag har varit dÄlig pÄ uppdateringar hÀr. Men headers och xpipe systemet Àr klart. Nu Àr det bara brÀnsle ledning och elpump kvar och kylaren med elflÀkt. Plus lufta bromsar. SÄ förhoppningsvis Àr den klar i maj. Jag letar efter mach1 scoop sÄ om nÄgon har ett sÄnt sÄ hojta till.  Rickard 

Ändrade %s av %s (%s)