stepside December 22, 2017 Report December 22, 2017 Hej ska trycka ner 351 windsor i min 66:a coupe .!!đđ den Ă€r bromsad och instĂ€lld till mĂ„ttliga 415 hk och 530 nm. Har köpt diffbroms sĂ„ man kanske fĂ„r lite fĂ€ste . Köpte en yukon gear spĂ€rr. 1 Citera
stepside December 22, 2017 Author Report December 22, 2017 TyvĂ€rr hinner man inte mer innan juldagen . Men allt Ă€r förberett för att lyfta motorn dĂ„.đđđ 1 Citera
stepside December 25, 2017 Author Report December 25, 2017 Nu Ă€r motor och lĂ„da ute. đđđ  "bara " rengöring och mĂ„lning kvar . 1 Citera
66musse December 26, 2017 Report December 26, 2017 Gött att se att det hĂ€nder lite i garagen i vĂ„rt avlĂ„nga land. FrĂ€n motor du har fĂ„tt fatt i, Kul att följa ditt projekt, har du gjort nĂ„got Ă„t automatlĂ„dan oxĂ„ eller?  ja byter oxĂ„ motor, bland annat... đ vĂ€ntar pĂ„ paket frĂ„n USA, sen kommer jag lĂ€gga upp lite bilder osv.. strax klar med lite fix pĂ„ insidan, blev lite stopp sĂ„hĂ€r i juletid. Citera
stepside December 26, 2017 Author Report December 26, 2017 Hej tanken Àr lÀmna in lÄdan hos eat i hallaryd för renovering och förstÀrkning +höjt stallspeed till 2500 varv. Motorn Àr byggd hos Dahlbom i Kristianstad och bÀnkad hos Luntec i hÀrnestad. Man har göra med allt annat som se snyggt ut. Jag ska sÀtta pÄ skivbromsar fram ocksÄ. Citera
66musse December 26, 2017 Report December 26, 2017 đ skivbromsar gör stor skillnad ska du se, har sjĂ€lv skivbroms + 4 kolvsok fram pĂ„ min. lycka till đ Citera
Olle_L December 28, 2017 Report December 28, 2017 Coolt! Jag har hört att viss besiktnings-personal (av lite mer nitisk typ) inte gillar större motor-volym Àn vad som kom original i 65-66 ? Har för mig att det va nÄgon hÀr pÄ detta forum som fick problem med 351w i 65/66 Ärs mod, men jag vet inte hur det slutade....om de fick igenom den eller inte? ( alltsÄ, som Mustang och inte "ombyggt fordon" eller hur det brukar sluta). HÀls, /Olle Citera
stepside December 28, 2017 Author Report December 28, 2017 Hej tja det Ă€r bara att se glad ut och besiktiga. đđ jag har "bara " bytt toppar och mĂ„lat upp den. Sen kan jag stĂ€lla ner varvstoppet innan besiktningen. đđđ HĂ€ls. Rickard Citera
Per Berglund December 28, 2017 Report December 28, 2017 Ingen fattar nÄtt pÄ Bilprovningen numera sÄ var lugn!! Dessutom vÄra gamla 351 maskiner kÀnns svagare Àn en Audi A6 TDI sÄ ingen reagerar pÄ V8 numera annat Àn nostalgin 1 Citera
stepside December 28, 2017 Author Report December 28, 2017 Hej vi har en bra bes.gubbe hÀr i Kristianstad som man kan frÄga utan en massa konstiga pÄhopp nÀr man besiktigar. Han gillar gammelbilar han tycker nya Àr trÄkiga. HÀls. Rickard Citera
stepside February 4, 2018 Author Report February 4, 2018 Hej tog lite tid innan uppdatering men nu Ă€r det mĂ„lat i motorrummet.đđđđ som jag brukar sĂ€ga till chefen " det gĂ„r inte sĂ„ fort men det blir inte sĂ„ bra heller" đđđ Citera
FreRoth April 25, 2018 Report April 25, 2018 Hur har det gÄtt för dig?  Tryckte sjÀlv i en 351W i min -65 Fastback. Det var jÀvligt tight och var tvungen att anvÀnda 66ans motorkuddar samt engine swap headers.... Men det gick efter svordommar  Citera
stepside April 29, 2018 Author Report April 29, 2018 (redigerad) Hej jag har varit dĂ„lig pĂ„ uppdateringar hĂ€r. Men headers och xpipe systemet Ă€r klart. Nu Ă€r det bara brĂ€nsle ledning och elpump kvar och kylaren med elflĂ€kt. Plus lufta bromsar. SĂ„ förhoppningsvis Ă€r den klar i maj. Jag letar efter mach1 scoop sĂ„ om nĂ„gon har ett sĂ„nt sĂ„ hojta till. Rickard Ăndrade %s av %s (%s) Citera
66musse April 30, 2018 Report April 30, 2018 Kolla denna sidan. DÀr finns massor av scoop och övrigt i glasfiber. http://rpglasfiber.com/?go=pro_info&id=1302904&cat=7222232&hcat=7222232&ucat=&cucat= Mvh Mattias Citera
stepside May 3, 2018 Author Report May 3, 2018 Tack för tipset. Ska kolla vad dom har. En bild pÄ motorn i bilen. Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.