stepside December 22, 2017 Report December 22, 2017 Hej ska trycka ner 351 windsor i min 66:a coupe .!!😁😁 den är bromsad och inställd till måttliga 415 hk och 530 nm. Har köpt diffbroms så man kanske får lite fäste . Köpte en yukon gear spärr. 1 Citera
stepside December 22, 2017 Author Report December 22, 2017 Tyvärr hinner man inte mer innan juldagen . Men allt är förberett för att lyfta motorn då.😊😊😊 1 Citera
stepside December 25, 2017 Author Report December 25, 2017 Nu är motor och låda ute. 😊😊😊 "bara " rengöring och målning kvar . 1 Citera
66musse December 26, 2017 Report December 26, 2017 Gött att se att det händer lite i garagen i vårt avlånga land. Frän motor du har fått fatt i, Kul att följa ditt projekt, har du gjort något åt automatlådan oxå eller? ja byter oxå motor, bland annat... 😎 väntar på paket från USA, sen kommer jag lägga upp lite bilder osv.. strax klar med lite fix på insidan, blev lite stopp såhär i juletid. Citera
stepside December 26, 2017 Author Report December 26, 2017 Hej tanken är lämna in lådan hos eat i hallaryd för renovering och förstärkning +höjt stallspeed till 2500 varv. Motorn är byggd hos Dahlbom i Kristianstad och bänkad hos Luntec i härnestad. Man har göra med allt annat som se snyggt ut. Jag ska sätta på skivbromsar fram också. Citera
66musse December 26, 2017 Report December 26, 2017 👍 skivbromsar gör stor skillnad ska du se, har själv skivbroms + 4 kolvsok fram på min. lycka till 😎 Citera
Olle_L December 28, 2017 Report December 28, 2017 Coolt! Jag har hört att viss besiktnings-personal (av lite mer nitisk typ) inte gillar större motor-volym än vad som kom original i 65-66 ? Har för mig att det va någon här på detta forum som fick problem med 351w i 65/66 års mod, men jag vet inte hur det slutade....om de fick igenom den eller inte? ( alltså, som Mustang och inte "ombyggt fordon" eller hur det brukar sluta). Häls, /Olle Citera
stepside December 28, 2017 Author Report December 28, 2017 Hej tja det är bara att se glad ut och besiktiga. 😊😊 jag har "bara " bytt toppar och målat upp den. Sen kan jag ställa ner varvstoppet innan besiktningen. 😁😁😁 Häls. Rickard Citera
Per Berglund December 28, 2017 Report December 28, 2017 Ingen fattar nått på Bilprovningen numera så var lugn!! Dessutom våra gamla 351 maskiner känns svagare än en Audi A6 TDI så ingen reagerar på V8 numera annat än nostalgin 1 Citera
stepside December 28, 2017 Author Report December 28, 2017 Hej vi har en bra bes.gubbe här i Kristianstad som man kan fråga utan en massa konstiga påhopp när man besiktigar. Han gillar gammelbilar han tycker nya är tråkiga. Häls. Rickard Citera
stepside February 4, 2018 Author Report February 4, 2018 Hej tog lite tid innan uppdatering men nu är det målat i motorrummet.😎😎😎😎 som jag brukar säga till chefen " det går inte så fort men det blir inte så bra heller" 😂😂😂 Citera
FreRoth April 25, 2018 Report April 25, 2018 Hur har det gått för dig? Tryckte själv i en 351W i min -65 Fastback. Det var jävligt tight och var tvungen att använda 66ans motorkuddar samt engine swap headers.... Men det gick efter svordommar Citera
stepside April 29, 2018 Author Report April 29, 2018 (redigerad) Hej jag har varit dålig på uppdateringar här. Men headers och xpipe systemet är klart. Nu är det bara bränsle ledning och elpump kvar och kylaren med elfläkt. Plus lufta bromsar. Så förhoppningsvis är den klar i maj. Jag letar efter mach1 scoop så om någon har ett sånt så hojta till. Rickard Ändrade %s av %s (%s) Citera
66musse April 30, 2018 Report April 30, 2018 Kolla denna sidan. Där finns massor av scoop och övrigt i glasfiber. http://rpglasfiber.com/?go=pro_info&id=1302904&cat=7222232&hcat=7222232&ucat=&cucat= Mvh Mattias Citera
stepside May 3, 2018 Author Report May 3, 2018 Tack för tipset. Ska kolla vad dom har. En bild på motorn i bilen. Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.