laxkungen December 28, 2017 Report December 28, 2017 Jag skulle behöva hjälp med att koppla sladdarna (2 stycken) rätt från bränsletanken till bränslemätaren. Någon som har en sprängskiss?? Citera
laxkungen December 29, 2017 Author Report December 29, 2017 Det gäller 1970. Har varit under bilen och det verkar komma ifrån automaten?? Citera
66musse December 29, 2017 Report December 29, 2017 Hej den grönvita går från tankarmaturen till bränslereläet och den gulvita går från tankarmaturen till en kopplingsplint och där verkar den byta färg till vitröd och går vidare till oljetryckkontakten enligt detta elschema ja fann på nätet. Citera
66musse December 29, 2017 Report December 29, 2017 Här hittade jag oxå. hoppas du blir hjälpt av detta. Mvh Matte Citera
laxkungen December 30, 2017 Author Report December 30, 2017 Tack för hjälpen nu är det bara att testa! 1 Citera
Leffe61 December 30, 2017 Report December 30, 2017 Här hittade jag oxå. hoppas du blir hjälpt av detta. Mvh Matte Jag förstår inte varför den ledaren ska gå mot oljetryckskontakten. Citera
J&K Johansson December 30, 2017 Report December 30, 2017 Temp,oljetryck och bränslemätare tar + från voltregulatorn därför är dom sammankopplade,sen tar bränslemätaren - från givaren i tanken Så är det då på dom lite tidigare, men jag tror inte det är nån skillnad på din. Citera
laxkungen December 31, 2017 Author Report December 31, 2017 Vad kopplar jag i så fall in den andra kabeln för oljtrycket?? Kablarna är svart och grå och är troligen bytta sedan tidigare? Citera
J&K Johansson December 31, 2017 Report December 31, 2017 Oljetryck: en till givaren på motorn och en till + Bränslemätare: en till givaren och en till + Samma med tempmätare vart mätarna tar + ifrån törs jag inte säga på 67-68 sitter det en voltregulator men det kanske inte dom senare har? Kanske nån som har koll på dom senare mussarna ? Citera
Recommended Posts