Jump to content

Ford Performance!


Norwall

Recommended Posts

Hej! 

Vill bara meddela att ni nu kan trimma er Mustang, med fulla garantier!

Performance pack 1, 2 och 3, kompressor, avgassystem... Listan finns hos era återförsäljare! 

Snart är det vår!!

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

16 timmar sedan, Norwall said:

Hej! 

Vill bara meddela att ni nu kan trimma er Mustang, med fulla garantier!

Performance pack 1, 2 och 3, kompressor, avgassystem... Listan finns hos era återförsäljare! 

Snart är det vår!!

Good luck med kompressorn!

Link to comment
Share on other sites

Din Fordstore har informationen. Finns på deras interna nätverk. 

Pris tex för 1500 hk drivaxlar är 22500 enligt uppgift. 

Kompressor är Rousch 2,3 liter 670/727 hästkrafter och kommer monteras med garantier. Dock inte förslitningsdetaljer såsom koppling... 

Det står också i beskrivningen att den inte får brukas på allmän väg... 😀 

 

Link to comment
Share on other sites

28 minuter sedan, Norwall said:

Inte några problem. 

Endast ny regbesiktning!

Då bilens prestanda är förändrad (trimmad)

Vad säger försäkringsbolaget om detta????????????????????????.

 

Link to comment
Share on other sites

Garantier, är det inte bara för trimmet. Inte att det gäller för motor låda och annat eller nybilsgaranti utan är väl bara trimdelarna. Och det är väl bara aktuellt för bana eller liknande, blir inte godkänt att köra vanligt med på allmän väg. Väldigt synd är det....... :(

Link to comment
Share on other sites

8 timmar sedan, Janne H said:

Endast ny regbesiktning!

Då bilens prestanda är förändrad (trimmad)

Vad säger försäkringsbolaget om detta????????????????????????.

 

Bolaget kommer bara skratta åt en

Link to comment
Share on other sites

8 timmar sedan, Norwall said:

Din Fordstore har informationen. Finns på deras interna nätverk. 

Pris tex för 1500 hk drivaxlar är 22500 enligt uppgift. 

Kompressor är Rousch 2,3 liter 670/727 hästkrafter och kommer monteras med garantier. Dock inte förslitningsdetaljer såsom koppling... 

Det står också i beskrivningen att den inte får brukas på allmän väg... 😀 

 

Och Ford ger inga garantier när du brukar bilen på bana - har varit på Mantorp med dem och då frånsa dom sig garantin om bilarna skulle få mekaniska problem på banan!

Link to comment
Share on other sites

On 2018-01-03 at 23:15, Janne H said:

Endast ny regbesiktning!

Då bilens prestanda är förändrad (trimmad)

Vad säger försäkringsbolaget om detta????????????????????????.

 

Tror tyvärr inte det är möjligt att registreringsbesiktiga då kompressoralternativet är "off-road use only".

Men garantier gäller så länge du inte tävlar mot någon. 

Link to comment
Share on other sites

On 2018-01-04 at 07:29, corvette said:

Och Ford ger inga garantier när du brukar bilen på bana - har varit på Mantorp med dem och då frånsa dom sig garantin om bilarna skulle få mekaniska problem på banan!

Konstigt att min återförsäljare ger fulla garantier även om jag kör bana... Så länge det inte är tävling mot någon är det lugnt. 

Slitagedelar som bromsar och koppling gäller ju inte, precis som alla andra. 

Link to comment
Share on other sites

On 2018-01-04 at 07:26, corvette said:

Då är det ju lugnt för jag kör ju aldrig på allmän väg... 

Och hur många har modifierat sina bilar så att de bryter mot helbilsgodkännandet och fortsätter köra på gatan? 

 

Link to comment
Share on other sites

On 2018-01-03 at 23:19, kanske mustang said:

Garantier, är det inte bara för trimmet. Inte att det gäller för motor låda och annat eller nybilsgaranti utan är väl bara trimdelarna. Och det är väl bara aktuellt för bana eller liknande, blir inte godkänt att köra vanligt med på allmän väg. Väldigt synd är det....... :(

Modifieringarna kan du göra på godkänd verkstad, dvs Ford, inte Mekonomen eller så. Då behålls alla garantier. 

Att det sedan inte är "godkänt"  enligt svensk bilprovning är ju en annan sak. Rent teoretiskt får du inte ens byta avgassystem eftersom du då bullrar för mycket och troligen anser miljöpartiet att du är ensam ansvarig för att isarna smälter.

Link to comment
Share on other sites

9 minuter sedan, Norwall said:

Modifieringarna kan du göra på godkänd verkstad, dvs Ford, inte Mekonomen eller så. Då behålls alla garantier. 

Att det sedan inte är "godkänt"  enligt svensk bilprovning är ju en annan sak. Rent teoretiskt får du inte ens byta avgassystem eftersom du då bullrar för mycket och troligen anser miljöpartiet att du är ensam ansvarig för att isarna smälter.

Ok de som jag har pratat med på ford säger att det är bara trimdetaljerna som har garantin

Det kan bli problem på besiktningen om de upptäcker det, eller flygande besiktning av polisen. Även försäkringsbolaget har åsikter om du trimmar. Så många saker som talar emot.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Norwall said:

Konstigt att min återförsäljare ger fulla garantier även om jag kör bana... Så länge det inte är tävling mot någon är det lugnt. 

Slitagedelar som bromsar och koppling gäller ju inte, precis som alla andra. 

Det var killarna från Ford som sa det, inte Upplands Motor som höll i evenemanget

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Norwall said:

Och hur många har modifierat sina bilar så att de bryter mot helbilsgodkännandet och fortsätter köra på gatan? 

 

Precis, det är en skam, därför kör jag bredvid gatan med min eller inte  :))

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 2018-01-02 at 10:33 PM, Norwall said:

Hej! 

Vill bara meddela att ni nu kan trimma er Mustang, med fulla garantier!

Performance pack 1, 2 och 3, kompressor, avgassystem... Listan finns hos era återförsäljare! 

Snart är det vår!!

Tjena

har du hört någon för 2018-modellerna. Antar att  tune-paketen är för 2015-2017.

Kan inte hitta något på fords tillbehör sida vad gäller tunes.

Link to comment
Share on other sites

Är det någon som vet om det finns CoC (Certificate of Conformity) för Mustang GT 2015 - 2017 med kompressor ?

Se mer https://transportstyrelsen.se/sv/vagtrafik/Fordon/Fordonsimport-och-ursprungskontroll/Fordon-som-ar-EG-typgodkanda/

Om Ford intygar att en Mustang GT tål de extra belastningar en kompressor medför och att den uppfyller buller och utsläppskrav så ska det gå arr registrera en kompressormatad Mustang och utfärda CoC.

Någon som har provat praktiskt ?

Link to comment
Share on other sites

On 2018-01-06 at 11:06, RRS550 said:

Tjena

har du hört någon för 2018-modellerna. Antar att  tune-paketen är för 2015-2017.

Kan inte hitta något på fords tillbehör sida vad gäller tunes.

finns inga ännu

får ta Bama eller någon annan - men då ska du bevisa om nått händer att tunen inte orsakat problemet på motorn

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, corvette said:

finns inga ännu

får ta Bama eller någon annan - men då ska du bevisa om nått händer att tunen inte orsakat problemet på motorn

Alright som jag anade då.

Nej en nyutvecklad motor vill man nog inte pilla på för mycket genom en 3e parts tune. Blir att avvakta för att se vad som släpps till gen3 ifrån Ford. Lund har fått rätt bra med effekt på gen3.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Nu finns PP 1-3 samt kompressor-satsen på tillbehörssidan. 

Hoppas de släpper något till 2018-modellen. Bör inte vara orimligt då Bullitt i princip har en PP3 installation om jag förstått det rätt. 

Främsta anledningen till att jag vill ha en tune är främst för att få upp vridet vilket i EU-modellen har en hel del lägre än US-modellerna. Samt att mer effekt är alltid roligt. 

Link to comment
Share on other sites

On 2018-01-28 at 08:05, RRS550 said:

Nu finns PP 1-3 samt kompressor-satsen på tillbehörssidan. 

Hoppas de släpper något till 2018-modellen. Bör inte vara orimligt då Bullitt i princip har en PP3 installation om jag förstått det rätt. 

Främsta anledningen till att jag vill ha en tune är främst för att få upp vridet vilket i EU-modellen har en hel del lägre än US-modellerna. Samt att mer effekt är alltid roligt. 

Kommer Bullitt verkligen säljas i EU??

Link to comment
Share on other sites

15 minutes ago, corvette said:

Kommer Bullitt verkligen säljas i EU??

Tror jag inte, måste säkert reggas in som en ny modell troligtvis. Men jag tror de hade sålt slut dem om de kommit hit. Kommer ligga på runt 1000/1500-bilar/år USA. Tilldelning till EU blir nog för liten för att göra bilen tillgänglig på EU-marknaden. 

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...