Jump to content

Ford Performance!


Norwall

Recommended Posts

  • 1 month later...

Har det hänt något på Ford Performance fronten ? Avvaktar med förväntan.......

Passade på och prata kompressor med besiktningen när jag besiktigade den vanliga bilen.

Följande konversation  när jag frågade:

- En kompressor som ökar effekten till 670hkr på en 2015 - 2017 Mustang kan du glömma direkt, inte en chans.

- Men om jag har intyg från Ford att bilen är byggd för kompressorn och att Ford har intyg på att Mustang 2015 - 2017 uppfyller EU krav med compressor ?

- Ja det är en helt annan sak, Inga problem. Då kollar vi intygen och ser att det är rätt grejor som sitter på. Sen ändrar vi till 670hkr I fordonspappren och skickar in för ändring till Transportstyrelsen.

 

Det finns hopp. Med andra ord så ska intyg från Ford Performance för EU marknaden möjliggöra att köra lagligt på gatan med kompressor. Kan Dodge Demon registreras med kompressor så borde Mustang också fixa det kan man tycka. Ford, när kommer intygen ?

Man får väl även kolla så att CO2 eller något galet Bonus-Malus inte påverkas och ger problem. Kompressor hjälper ju Mustangen att bättre motsvara den angivna förbrukningen I EU-cykeln = bra miljöval.

Link to comment
Share on other sites

Hämtade ut nya bilen idag och passade på att beställa nya sänkfjädrar. Jag hade hittat ett artikelnummer på ford performance men servicerådgivaren rekommenderade ford original som kostade 1700:- istället för 5000:-. Ska man köra på original, performance eller eftermarknadsfjädrar?

Bilen är en GT Cab A10 2018.

Link to comment
Share on other sites

1 timme sedan, WoberT said:

Hämtade ut nya bilen idag och passade på att beställa nya sänkfjädrar. Jag hade hittat ett artikelnummer på ford performance men servicerådgivaren rekommenderade ford original som kostade 1700:- istället för 5000:-. Ska man köra på original, performance eller eftermarknadsfjädrar?

Bilen är en GT Cab A10 2018.

Är den med magneride eller utan?

 

Link to comment
Share on other sites

(redigerad)
On 2018-05-03 at 15:11, WoberT said:

Hämtade ut nya bilen idag och passade på att beställa nya sänkfjädrar. Jag hade hittat ett artikelnummer på ford performance men servicerådgivaren rekommenderade ford original som kostade 1700:- istället för 5000:-. Ska man köra på original, performance eller eftermarknadsfjädrar?

Bilen är en GT Cab A10 2018.

Är det inte Ford Performance han sagt pris på, bara att de ser det inte som det i sina program?

Vad har du för regnr?

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, corvette said:

Är det inte Ford Performance han sagt pris på, bara att de ser det inte som det i sina program?

Vad har du för regnr?

XRE 386

De jag frågade pris på hade artikelnummer M-5300-X. De skulle gå på runt 5000:-. Då gav de mig alternativet att köpa ford original för 1700:-.

Link to comment
Share on other sites

15 timmar sedan, WoberT said:

XRE 386

De jag frågade pris på hade artikelnummer M-5300-X. De skulle gå på runt 5000:-. Då gav de mig alternativet att köpa ford original för 1700:-.

Oj, vilken skillnad!

fråga vilken bil de för 1700:- sitter på original så borde det gå lista ut vilken spec de har. Hur mycket de sänker, spring rates och progressiva eller inte m m. 

Bättre beslutsunderlag. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Julle said:

Oj, vilken skillnad!

fråga vilken bil de för 1700:- sitter på original så borde det gå lista ut vilken spec de har. Hur mycket de sänker, spring rates och progressiva eller inte m m. 

Bättre beslutsunderlag. 

25mm fram och 20mm bak sänker de. Vet inte mer än så. Men de passar Mustangen tydligen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...