leifa66 December 16, 2004 Report December 16, 2004 vill gärna ha lite hjälp tittar på en 66fastback i usa vin nr är 6t09a-----är det en gt eller ej . har ej hållits på med ford så länge tack på förhand Citera
Lars Oscarsson cmc383 December 16, 2004 Report December 16, 2004 Hej.6T09A är följande6=1966.T=Metuchen, fabriken där den tillverkades.09=Fastback.A=289 4V, V8 289cui med 4 port förgasare.Försök att ta fram alla koder som finns påaluminiumbrickan på förardörren, det ärförst och främst här man kan kolla att bilenhar rätt utrustning. Om det är en GT kan vara svårt att sägadet är lite delar som man måste kunna föratt se detta. Det kan också vara en Fastback som harutrustats med GT options. :wink: Citera
leifa66 December 16, 2004 Author Report December 16, 2004 de ända jag vet att det är st interior Citera
Fredrik fd 863 December 16, 2004 Report December 16, 2004 Det finns mig veterligen inga koder som säger att det är en GT eller inte (1965-66) förutom att det måste vara en A eller K-kodad bil. En Fabriks-GT (1965-1966) "brukar" man kunna avslöja på följande fyra saker .•Att det sitter avgasupphängningar under/bakom baksätet. Detta säger iofs. egentligen bara att det är dubbelt avgassystem, vilket det skall vara.•Att det skall vara skivbromsar fram.•Att hålet till Fog-lights-switchen är stansat som formen av ett D. Cloner brukar ha borrade hål (dvs. runda)•Men framför allt, att det skall vara stopp bakåt i det lilla hålet, som sitter framför det bakre bladfjäder-fästet, på rambalken. På cloner brukar det vara fritt bakåt alternativt en bult.Resten av GT-attributen är ju annars relativt enkla att sätta dit.Här kan man läsa lite mer (eller mycket mer)!http://www.karmustang.com/GT.htm/ Fredrik Citera
Jan CMC 391 December 16, 2004 Report December 16, 2004 För årsmodell 1968 ingick inte skivbromsar fram i GT paketet, de fick beställas sparat. Citera
fast66 December 27, 2004 Report December 27, 2004 Eftersom det är en bil tillverkad i Metuchen så har den levererats med en s.k. "buck tag" - en liten plåtbricka spm satt fastskruvad i motorrummet. Oftast uppe vid ngt av fjädertornen. Om den finns kvar så har den koden PIO stansad om det är en GT. PIO står för Performance Image Option = GT. Citera
Lasse cmc625 December 27, 2004 Report December 27, 2004 Har en fråga på Buck Tagkoden.Har sett på flera ställen på nätet och i tidskrifter att de skriver P10 (alltså siffrorna etta och nolla) som kod för GT.T.ex har jag läst det i Mustang Monthly i flera artiklar och t.ex på dennahemsida; http://www.karmustang.com/GT.htmSpelar inte så stor roll, men skulle vara roligt att veta vad som är det riktiga ? Citera
Fredrik fd 863 December 28, 2004 Report December 28, 2004 Detta visste inte jag, då måste man hem å kolla. Citera
Recommended Posts