Jump to content

Recommended Posts

Hallå.

Min 05:a har DRL. Lyser så fint fast med reduserad effekt som det ska vara.

Backar ut ur carporten... då slocknar eländet.

Ljussensor? På DRL? verkar inte vettigt.

Någon som vet?

Omkopplaren i o-läge.

Lyset funkar inne i carporten men slockar när den kommer ut i ljuset.

Ställer omkopplaren i ljus-läge så funkar det som vanligt.

Fabriksutrustad med detta. Instrboken är inte direkt informativ när det gäller detta.

Det är nog inget konstigt med detta Du har ett "running light" enligt "amerikansk" standard, skall lysa vid skymning, nedsatt sikt, i tunnlar, osv, 
men skall inte lysa vid dagsljus. Sedan när det blir riktigt mörk och man behöver halvljus får man tända det själv.
Det enklaste sättet att få det kompatibelt med våran "standard" är nog att leta reda på ljuskännaren och mörklägga den.

mvh Mats

Boys... Det finns ingen "liten bula" på instrumentpanelen. Och inte på domen heller. Nepp, zippo, nada.

Är det skillnad mellan -05 GT cupe och cabben? Min är cab.

Tror det kallas "hide in plain sight" Den måste ju vara där någonstans.

Otroligt irriterande

(redigerad)

DRL är programmerad på 05 och funkar enligt Ford på detta viset:

Daytime Running Lamps (DRL)

If the smart junction box (SJB) is configured for DRL, this feature illuminates the low beam headlamps at a reduced intensity when the following conditions exist:

• The ignition switch is in the RUN position.
  • The headlamp switch is in the OFF position.
  • The parking brake is not engaged.
Ändrade %s av %s (%s)

Tänkte på kommentaren att täcka bulan på instrumentbrädan, om man har någon. Jag vet inte hur det är på Mustang men på vissa bilar styr den sensorn även luftkonditioneringen, så täcker man den kan det bli fler följder än att ljuset ändras.

Jag har fråga angående Autolamp switch funktionen, hur fungerar den egentligen? 

9r3z-11654-ca-1.thumb.jpg.aefe1d11dacb8adc7c711b912eec727c.jpg

På min 2012 Shelby GT500 lyser ingenting i dagsljus när jag har i det läget. Men allt lyser sedan när det blir mörkt ute vid skymning, nedsatt sikt, i tunnlar, osv,  (parkeringsljus+sidmarkeringsljus+halvljus)

Men jag vill ju gärna att parkeringsljus och sidmarkeringsljus lyser vid dagsljus i det läget men inte halvljus. Kan man fixa det på något sätt? För då slipper jag vrida på switchen hela tiden till halvljus när jag startar bilen och till Off läget när jag låser bilen. I Auto läget slipper jag det och inget drar batteri när jag låser bilen. 

Vet ej om ni förstår vad jag menar :)