Mattsan June 7, 2018 Report June 7, 2018 Hallå. Min 05:a har DRL. Lyser så fint fast med reduserad effekt som det ska vara. Backar ut ur carporten... då slocknar eländet. Ljussensor? På DRL? verkar inte vettigt. Någon som vet? Citera
Wallentin June 8, 2018 Report June 8, 2018 Låter som något eftermonterat, har du någon bild på hur det ser ut? Är det oavsett vilket läge du har ljusreglaget i? Citera
Mattsan June 11, 2018 Author Report June 11, 2018 Omkopplaren i o-läge. Lyset funkar inne i carporten men slockar när den kommer ut i ljuset. Ställer omkopplaren i ljus-läge så funkar det som vanligt. Fabriksutrustad med detta. Instrboken är inte direkt informativ när det gäller detta. Citera
datmbn June 12, 2018 Report June 12, 2018 Det är nog inget konstigt med detta Du har ett "running light" enligt "amerikansk" standard, skall lysa vid skymning, nedsatt sikt, i tunnlar, osv, men skall inte lysa vid dagsljus. Sedan när det blir riktigt mörk och man behöver halvljus får man tända det själv. Det enklaste sättet att få det kompatibelt med våran "standard" är nog att leta reda på ljuskännaren och mörklägga den. mvh Mats Citera
Mattsan June 12, 2018 Author Report June 12, 2018 Only in Amerika. Tack för det. Ska ut i garaget och kolla om jag hittar något. Citera
Corvette June 13, 2018 Report June 13, 2018 bara täcka över lilla bulan mitt på instrumentbrädan 1 Citera
Mattsan June 14, 2018 Author Report June 14, 2018 Boys... Det finns ingen "liten bula" på instrumentpanelen. Och inte på domen heller. Nepp, zippo, nada. Är det skillnad mellan -05 GT cupe och cabben? Min är cab. Tror det kallas "hide in plain sight" Den måste ju vara där någonstans. Otroligt irriterande Citera
Corvette June 14, 2018 Report June 14, 2018 (redigerad) DRL är programmerad på 05 och funkar enligt Ford på detta viset: Daytime Running Lamps (DRL) If the smart junction box (SJB) is configured for DRL, this feature illuminates the low beam headlamps at a reduced intensity when the following conditions exist: The ignition switch is in the RUN position. The headlamp switch is in the OFF position. The parking brake is not engaged. Ändrade %s av %s (%s) Citera
Mattsan June 17, 2018 Author Report June 17, 2018 Vad säger man? Sicken ärans sopprot man är ibland. Missade det med handbromsen. Men tack vare er har jag det hela klart för mig. Citera
Rudhan June 17, 2018 Report June 17, 2018 Tänkte på kommentaren att täcka bulan på instrumentbrädan, om man har någon. Jag vet inte hur det är på Mustang men på vissa bilar styr den sensorn även luftkonditioneringen, så täcker man den kan det bli fler följder än att ljuset ändras. Citera
Canson88 June 20, 2018 Report June 20, 2018 Jag har fråga angående Autolamp switch funktionen, hur fungerar den egentligen? På min 2012 Shelby GT500 lyser ingenting i dagsljus när jag har i det läget. Men allt lyser sedan när det blir mörkt ute vid skymning, nedsatt sikt, i tunnlar, osv, (parkeringsljus+sidmarkeringsljus+halvljus) Men jag vill ju gärna att parkeringsljus och sidmarkeringsljus lyser vid dagsljus i det läget men inte halvljus. Kan man fixa det på något sätt? För då slipper jag vrida på switchen hela tiden till halvljus när jag startar bilen och till Off läget när jag låser bilen. I Auto läget slipper jag det och inget drar batteri när jag låser bilen. Vet ej om ni förstår vad jag menar :) Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.