June 11, 20186 yr comment_162074 Har börjat titta efter en GT 11-13 att ha som bruksbil på sommaren. Men knappt ingen har servicebok och är importerad. Vågar man ?
June 11, 20186 yr comment_162075 Till att börja med är alla Mustanger importerade, före 2015 fans dessutom ingen officiell Ford agentur men några få är importerade som NYA av mer eller mindre kända större ÅF som t.ex Exclusive Cars m.fl. Majoriteten före 2015 är privatimporterade som begagnade eller av mer eller mindre seriösa handlare. Bilarna måste inte vara dålig för det. Carfax och sökning på VIN nummer ger ledtrådar om det är en salvage. Gör sedvanlig motortest om du är tveksam eller be någon kunnig kolla upp status och skick och gå på magkänsla. Vissa handlare erbjuder 3 månaders garanti.
June 11, 20186 yr comment_162080 Vad jag har förstått så använder de inte servicebok i usa, så det är inte många bilar som har det där. Det är skicket och historiken som avgör om bilen är vettig att satsa på 🙂 Är allt det ok så är det helt klart värt att satsa på 🙂
June 11, 20186 yr Author comment_162090 Tur jag tog ut en carfax på den jag var sugen på 🙈🙈 skrotad i USA exporterad till Baltikum och sen efter reperationer hit 😜
June 12, 20186 yr comment_162098 Varför det inte finns servicebok i vissa bilar är till 90% av dessa är skrotade i USA. När det är försäkringsskador så skall all dokumentation och minst en nyckel skickas till bolaget för att få ersättning. Så bilar med en nyckel och utan dokumentation bör kollas extra noga.
June 13, 20186 yr comment_162123 Har du kikat i Owners Manual, för det är i den man brukar stämpla USA bilar Och kvitton på service är alltid mer värd än en stämpel, då alla kan köpa en stämpel och stämpla själv.
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.