Puttsnisse June 11, 2018 Report June 11, 2018 Har börjat titta efter en GT 11-13 att ha som bruksbil på sommaren. Men knappt ingen har servicebok och är importerad. Vågar man ? Citera
Mustangmike June 11, 2018 Report June 11, 2018 Till att börja med är alla Mustanger importerade, före 2015 fans dessutom ingen officiell Ford agentur men några få är importerade som NYA av mer eller mindre kända större ÅF som t.ex Exclusive Cars m.fl. Majoriteten före 2015 är privatimporterade som begagnade eller av mer eller mindre seriösa handlare. Bilarna måste inte vara dålig för det. Carfax och sökning på VIN nummer ger ledtrådar om det är en salvage. Gör sedvanlig motortest om du är tveksam eller be någon kunnig kolla upp status och skick och gå på magkänsla. Vissa handlare erbjuder 3 månaders garanti. Citera
Wallentin June 11, 2018 Report June 11, 2018 Vad jag har förstått så använder de inte servicebok i usa, så det är inte många bilar som har det där. Det är skicket och historiken som avgör om bilen är vettig att satsa på Är allt det ok så är det helt klart värt att satsa på Citera
Puttsnisse June 11, 2018 Author Report June 11, 2018 Tur jag tog ut en carfax på den jag var sugen på skrotad i USA exporterad till Baltikum och sen efter reperationer hit Citera
Janne H June 12, 2018 Report June 12, 2018 Varför det inte finns servicebok i vissa bilar är till 90% av dessa är skrotade i USA. När det är försäkringsskador så skall all dokumentation och minst en nyckel skickas till bolaget för att få ersättning. Så bilar med en nyckel och utan dokumentation bör kollas extra noga. Citera
Corvette June 13, 2018 Report June 13, 2018 Har du kikat i Owners Manual, för det är i den man brukar stämpla USA bilar Och kvitton på service är alltid mer värd än en stämpel, då alla kan köpa en stämpel och stämpla själv. Citera
Recommended Posts