Puttsnisse June 14, 2018 Report June 14, 2018 (redigerad) Ni som har bilar mellan 11-14. Ska man ha man eller automatlåda? GT så klart tänkte använda den som kul bruksbil på sommaren. Ändrade %s av %s (%s) Citera
Artur June 14, 2018 Report June 14, 2018 Satt i samma dilemma när jag skulle handla. Föll självklart på en automat då den hade fler fördelar. Kommer inte att köra på bana, bor i storstad =köer, brukar köra rätt lungt. Automten har sportläge där man kan bestäma over växel själv. Och vad jag har hört så håller dessa lådor rätt bra. Hoppas att det hjälper Citera
Puttsnisse June 14, 2018 Author Report June 14, 2018 Har hört av en kompis som hade en -07 att den manuella är ganska jobbig att köra. Vet dock inte om -11 och nyare är lika dana med tanke på att motor mm är nytt. Känns som att en manuell vore ganska kul Citera
Corvette June 14, 2018 Report June 14, 2018 ska du åka ska du ha aut, skall du köra är det manuell jag kom på att jag åkte mer än jag körde så numer har jag aut på Mussen Citera
Shelbycobra June 14, 2018 Report June 14, 2018 Min röst går på manuell. Tycker bilen kommer mycket mer till liv än med automat, men det är min åsikt baserad på min erfarenhet. Bäst är om du har möjlighet att testa själv. Citera
Mustangmike June 14, 2018 Report June 14, 2018 För mig är det enkelt, en riktig bil har Automat. Stora motorer ännu mer självklart, jänkare ...ytterligare ett argument. Du gillar att cruisa med donnan, ja du fattar, du rör dig där det finns trafik och rödljus och kanske köer rent av , ytterligare ett. Gillar att busa och gasa mot andra, ett till, automaten är snabbare än din skugga. Det händer att du gör nåt du egentligen inte borde i bilen, ringer, äter, dricker kaffe, snyter ungar etc. Automaten gör sitt och du ditt. Köra rundbana, njae... är du trackjunkie välj manuell, nån bankörning emellanåt, helt ok med automat. Vill du bestämma över automaten köper du en TCI Ratchet shifter växelväljare och kan då växla manuellt med bra kontroll, aldrig lika snabbt men du bestämmer när och hur. Citera
Gtttggg June 14, 2018 Report June 14, 2018 6 timmar sedan, Puttsnisse said: Har hört av en kompis som hade en -07 att den manuella är ganska jobbig att köra. Vet dock inte om -11 och nyare är lika dana med tanke på att motor mm är nytt. Känns som att en manuell vore ganska kul Jag hade en GT -07 med manuell låda och den var inte jobbigare än vanlig bil att köra. Inga problem att köra i stan heller. Nu har jag nyare mustang med manuell låda. Gillar du att växla själv, är manuell låda självklara valet. 1 Citera
Wallentin June 14, 2018 Report June 14, 2018 Kör själv manuell och har gjort det i alla bilar jag har ägt hittills. Jag gillar att växla själv och bilen känns sportigare med manuell låda. Det blir en helt annan sak att köra den. Men visst bor du i en större stad med mycket köer och krypkörning så är ju en automat smidigare. Men gillar man att gasa och använda bilen så ska man ha manuell enligt mig Alla har ju självklart olika smak Inte alls svårt att köra med den manuella lådan, som vilken bil som helst. Har även Hurst shortshift i bilen, så det är tätare lägen, riktigt gött 2 Citera
Mustangmike June 14, 2018 Report June 14, 2018 Såna här trådar är egentligen ganska meningslösa, men väldigt roliga . Man måste bestämna själv, och alla argument åt ena eller andra hållet spelar ingen roll. Låt din känsla styra. Jag var själv automatmotståndare fram till 1996. Vi hade fått andra barnet, bodde på vishan, beroende av två bilar, byggde ut huset och behövde en nylite större kombi och det skulke bli en begagnad 740. Hittade en med rätt utrustning och alla krav, nästan alla rätt, bara ett fel, det var en Automat. Efter några dagars fortsatt letande och grubblande tittade vi på den igen och provkörde en andra gång. Sen bestämde vi oss. Efter några veckor och körandes automaten och den manuella om vart annat insåg jag va dum man varit, varför i hela friden hålla på å växla. Sen den bilen har automat varit ett oomkullrukeligt grundkrav på en bruksbil. Beträffande Mustang, skulle jag vilja ha en av varje Citera
Recommended Posts