Jump to content

1970 HT med 289 3-vxl manuell


Recommended Posts

Hej alla,

Anders, 48, bor i Stockholm. Ny i gruppen sedan någon dag, köpte min vita 1970 Mustang HT med röd inredning i juni. Har haft en mängd tyska bilar under åren, bl a byggt och inregistrerat en replika av en -57 Porsche 356 Speedster för 7-8 år sedan. Första bilen för snart 30 år sedan var en -78 Ford Granada, det var dags att sluta cirkeln men nu med äkta jänkar-Musse med V8 🙂

Min Mustang hade en rak 6:a som original men fick 289'an imonterad för drygt 20 år sedan, tillsammans med 8" bakaxel men manuella 3-vxllådan är sannolikt original. Mycket skorr i tvåans växel så jag får lägga en separat tråd om det.. 🙄

Kul att vara här!

 

PS: Ska byta till Magnum 500-fälgar, så de som sitter på till salu om någon är intresserad av outlaw-stuket!

IMG_1940.jpg

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Välkommen kompis! 

A Word of advice (som jag aldrig fick när jag köpte en 66:a med krasslig T4), ödsla inte pengar på att renovera, det kostar samma eller mindre pengar att sätta i en T5 i din kärra. 

// 66:a i Sthlm 

Link to comment
Share on other sites

17 timmar sedan, Getaway sthlm said:

Välkommen kompis! 

A Word of advice (som jag aldrig fick när jag köpte en 66:a med krasslig T4), ödsla inte pengar på att renovera, det kostar samma eller mindre pengar att sätta i en T5 i din kärra. 

// 66:a i Sthlm 

Hej,

tack! Nej, renovering finns inte på kartan 🙂 Det lutar åt komplett paket med Tremec T5 från Silver Sport Transmission.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...