Jump to content

Recommended Posts

Tjena

Ska beställa nya fälgar till min lilla förd,

Men blir inte klok på vad som "Får plats"

Titta på 20x9.5 et 12 fram och 20x11 et 25 bak, nån som vet om de kommer ta i nånstans eller så ? 

Eller tips på bättre "storlekar" enda är att de ska minst va 20'

Ska beställa från usa så kan ej skicka tillbaka där av att jag fråga 🙂

MVH 

Ovanligt breda fälgar till liten nytta och ingen kommer se skillnaden mot gängse std 8,5-9 tum fram och 10 bak. Men det är bara mäta och räkna, du har väl några hjul på bilen att utgå ifrån och mäta skillnaden.

Kika på american muscle vad dom säljer till modellen, finns dimmensionen där funkar det.

https://tiresize.com/wheel-offset-calculator/

Fälgdiamtern är ovesäntlig, desto viktigare att välja rätt profilhöjd på däcken för korrekt rullomkrets och snygg utfyllnad av dom stora hjulhusen. Många gör fel och väljer för låg profil med resultatet skottkärrshjuls looken.

On 2018-10-22 at 17:57, Fille98 said:

Tjena

Ska beställa nya fälgar till min lilla förd,

Men blir inte klok på vad som "Får plats"

Titta på 20x9.5 et 12 fram och 20x11 et 25 bak, nån som vet om de kommer ta i nånstans eller så ? 

Eller tips på bättre "storlekar" enda är att de ska minst va 20'

Ska beställa från usa så kan ej skicka tillbaka där av att jag fråga 🙂

MVH 

Det kommer aldrig att passa. Kommer bli för breda och sticka en bra bit utanför skärmkanten 

• 2 weeks later...

Jag har 20x10" bak med 295/35 däck. +45 offset. De slickar skärmkanten perfekt på en sänkt bil. 8,5" med 255/30 fram och +36 offset. Hade gärna fått ha ett utstick om ytterligare 10mm för att bli perfekt. Kanske en 9" fälg passar lite bättre fram? 

• Thanks 1