Jump to content

Hur gör ni med service på era mustanger?


krille73

Recommended Posts

Hej på er😃

Skulle vilja ha era åsikter ang service. 

Är det värt pengarna att lämna in bilen på service, eller bättre att göra den själv?

Jag har ägt min bil i ett och ett halvt år och lämnade in den förra året, med det kostar ju en bra slant. 

Servicebok ifrån USA följde med bilen, men är ostämplad, som jag förstått är vanligt. 

Jag tror att det lutar åt att göra den själv nästa år😃

Mvh Kristian. 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Jag lämnar in på basservice en gång per år även om jag endast kör omkring 2-300 mil/år.
Jag tycker priset är så pass vettigt för den servicen att det känns bra att lämna in den hos de som kan dem bättre än jag själv.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Kul att höra allas åsikter. 

Känns lite lyxigt att byta olja varje år när bilen går 2-300 mil men har gjort det ändå. Såg i boken att byte av oljan i automatlådan är vid 16000 mil. Tycker att det känns lite långt?

 

Link to comment
Share on other sites

13 timmar sedan, krille73 said:

Kul att höra allas åsikter. 

Känns lite lyxigt att byta olja varje år när bilen går 2-300 mil men har gjort det ändå. Såg i boken att byte av oljan i automatlådan är vid 16000 mil. Tycker att det känns lite långt?

 

Vår erfarenhet säger 6000 mil om du vill att den skall hålla länge

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
On 2019-02-01 at 12:38, ahnmarker said:

Jag lämnar in på basservice en gång per år även om jag endast kör omkring 2-300 mil/år.
Jag tycker priset är så pass vettigt för den servicen att det känns bra att lämna in den hos de som kan dem bättre än jag själv.

Vem servar din bil?

Link to comment
Share on other sites

ok, jag köpte min mustang hos Upplands Motor, vet du hur dom är när det gäller service på mustanger.

Jag har haft funderingar på att lämna in den hos Grufman också, är du nöjd med dom?

Link to comment
Share on other sites

3 minuter sedan, Ados said:

ok, jag köpte min mustang hos Upplands Motor, vet du hur dom är när det gäller service på mustanger.

Jag har haft funderingar på att lämna in den hos Grufman också, är du nöjd med dom?

Jag är absolut nöjd. Som så ofta var det ryktet som spred sig från vän med Mustang så jag har faktiskt endast använt mig av dem. 

Har haft samma pris på basservicen alla 3 gånger hittills som de servat. Och fri lånebil på det. 🙂

Link to comment
Share on other sites

3 minuter sedan, ahnmarker said:

Jag är absolut nöjd. Som så ofta var det ryktet som spred sig från vän med Mustang så jag har faktiskt endast använt mig av dem. 

Har haft samma pris på basservicen alla 3 gånger hittills som de servat. Och fri lånebil på det. 🙂

Ok, vad bra tack för dina svar.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...