5512 December 10, 2018 Report December 10, 2018 Har missljud från kupefläkt som jag tänker byta. Vad behöver lossas för att komma åt? Citera
66musse December 12, 2018 Report December 12, 2018 Hej. jadu det är lite pyssel, tappa ur glykolvattnet, lossa slangarna från värmepaketet vid motorns anslutningar, koppla loss strömmen till fläktmotorn, skruva loss de 4 muttrar dom du ser i motorrummet vid fläkten, sedan sitter det en fästpunkt under instrumentbrädan rakt upp vid friskluftintaget, lossa flexislangarna under instrumentbrädan vid torpedväggen som går till gallret uppe på instrumentbrädan, ta loss kontakten på värmepaketet som kommer från fläktknappen, nu ska du kunna ta till dej paketet en liten bit, sen får du lossa 3st wires som är till luft/värmejusteringen, jag tror inte jag glömt nåt... så nu borde du kunna ta ut paketet och byta fläkten. Men när du ändå håller på så beställ en renoveringssats till alltihop med ny skumgummi och gummitätningar och dela paketet och gör rent för det är säkert söndertorkat om ingen bytt detta på länge. Montera ihop med nya slangar ut till motorrummet också, det är enklare att byta dom nu när du har allt löst än att önska att man bytt dom när man hade chansen lycka till /Mattias Citera
THOMAS December 12, 2018 Report December 12, 2018 Ett tips är att du byter värme elementet när du ändå har allt urplockat/isärtaget ! Om det inte är bytt innan. // Thomas Citera
Recommended Posts