Tommy Iggesund December 14, 2018 Report December 14, 2018 Hej har funderat på att uppgradera min -12 GT, med ett bossinsug. Vad säger bilprovningen om det ? Behöver den typas om eller är det bara att köra? Citera
Per Berglund December 15, 2018 Report December 15, 2018 Dom säger inget och kan ej heller. Däremot skulle inte du heller märka om du satt på ett BOSS insug. Marginell förbättring så det är pengar i sjön Tänk på att förbättringen kommer bara på mycket höga varvtal. Alla andra varvtal är det som vanligt. 1 Citera
Tommy Iggesund December 18, 2018 Author Report December 18, 2018 (redigerad) Ok, tack för svaret. Vad tror du om ett gasspjäll då. 90 mm? Har öppet filter och BAMA tuner, skillnaden där är nog att den blir lite mer på lågvarv och växlar mer offensivt Ändrade %s av %s (%s) Citera
Corvette December 18, 2018 Report December 18, 2018 (redigerad) satsa på att dreva om bakaxeln om du inte redan har gjort det du har idag låga 3,15 på din bil original Ändrade %s av %s (%s) Citera
Per Berglund December 18, 2018 Report December 18, 2018 Motorn är en enda stor cyckelpump som drar i sig en specifik mängd luft och blåser ut en viss mängd. Mängden styrs mest av kamaxel och vissa restriktioner. Dessa moderna motorer är bra "pumpar" och utan göra radikala förändringar så vinner du nästan ingenting på att bara byta gasspjäll. Bara ett spjäll får inte motorn dra i sig mer luft då det ändå begränsas av kamaxel och som sagt andra faktorer. Håller helt med "Corvette" att byta drev är bästa effekt. Sätter du i 3,73 eller ännu mer typ 4,11 så är känslan som att sätta in 100hk Är det 3,15 idag förstår jag det känns lamt!! Citera
Tommy Iggesund December 18, 2018 Author Report December 18, 2018 Fast det är ju en automat. 3,73 eller 4,11 sänker väl trivseln på långkörning Citera
Corvette December 18, 2018 Report December 18, 2018 3,73 är det som alla går på 4,10 blir lite extremt kollade på bildelsbasen men fanns ingen GT500 axel med denna utväxling just nu Citera
Tommy Iggesund December 18, 2018 Author Report December 18, 2018 är ju ändå bra mycket mer drag än i en gammal Amazon Citera
Corvette December 18, 2018 Report December 18, 2018 har mer drag i Audin än Mussen men längtar ändå efter sommaren och Mussen 1 Citera
Tommy Iggesund July 26, 2019 Author Report July 26, 2019 Corvette, programmera SCT x4 turner. När jag lägger in den som heter performence, så går där ändra tändningen, som ser ut att stå på 0 grader, vad ska jag ändra den till? Har du några övriga parametrar som du tycker att jag ska ändra? Citera
Tommy Iggesund July 27, 2019 Author Report July 27, 2019 Jag har en SCT X4 Turner, men det går att skruva lite på dom 2 olika för programmerade tunes. Det är det jag undrar över. vet att Corvette, är expert på det Citera
Tbird July 27, 2019 Report July 27, 2019 Fast det är en automat är ännu bättre då de är starkare än manuell från 2011. Tänk på att 5:an och 6:an är överväxlar. Ändra utväxling i bakaxeln är absolut den bästa uppgradering som kan göras. Chippa med original motor ger knappast något pga. Per B säger en motor är endast en luftpump. Luften som kommer in ska också ut. Citera
Recommended Posts