Jump to content

Bilen påställd. Total lycka!


Peter Ekelund

Recommended Posts

53 minuter sedan, Peter Ekelund said:

Besiktigad ua. Hade glömt hur gott den mullrar och vilket tryck det är i stereon. Nyrenoverad bakaxel så det låter inte som en spårvagn längre. Vad kan man mer begära?

GUUUUU va avis jag är på dig👍

Link to comment
Share on other sites

8 timmar sedan, Peter Ekelund said:

Besiktigad ua. Hade glömt hur gott den mullrar och vilket tryck det är i stereon. Nyrenoverad bakaxel så det låter inte som en spårvagn längre. Vad kan man mer begära?

Är fan avis 😍

Vilken firma har renoverat bakaxeln?har du 3.73 utväxling?

Lust att berätta vad du menar med spårvagn?

Min behöver också en total renovering, min låter mellan 80-140 km/h (Gear whine) när jag kör på motorvägen. Släpper jag gasen så försvinner ljudet. Så jävla irriterande faktiskt ☹️

Link to comment
Share on other sites

14 timmar sedan, Canson said:

Är fan avis 😍

Vilken firma har renoverat bakaxeln?har du 3.73 utväxling?

Lust att berätta vad du menar med spårvagn?

Min behöver också en total renovering, min låter mellan 80-140 km/h (Gear whine) när jag kör på motorvägen. Släpper jag gasen så försvinner ljudet. Så jävla irriterande faktiskt ☹️

Den måste inte vara slut för att du har det där ljudet, kan räcka med att shimsa  in den "rätt".

Gått långt ?

Är det original utväxling eller har "någon " bytt så kanske det inte blev hundra korrekt.

 

 

Link to comment
Share on other sites

8 timmar sedan, Mustangmike said:

Den måste inte vara slut för att du har det där ljudet, kan räcka med att shimsa  in den "rätt".

Gått långt ?

Är det original utväxling eller har "någon " bytt så kanske det inte blev hundra korrekt.

 

 

Gått ca 5500 mil (jag tror den lät redan när jag köpte den vid 2700 mil)

Det är original 3.73 utväxling som kommer med Performance Package

Link to comment
Share on other sites

3.55 har jag. Bakaxeln ylade från 60-70km/h och uppåt. Det var utväxlingen som var körd. Oljan läckte ut via en otät pinjongtätning. Ljudet försvann när jag avlastade med gasen(hörs tydlig skillnad). Lät riktigt högt(skärande ljud). Det var Bengt Wittander som fixade min axel. Competition Cars, Dalby. Han har gärna bilen ett par dagar då han pillar med det. Bakaxeln behöver inte monteras av. Jag betalade 5000 för jobbet. Se det som ett riktmärke.

Link to comment
Share on other sites

On 3/28/2019 at 11:31 PM, Canson said:

Är fan avis 😍

Vilken firma har renoverat bakaxeln?har du 3.73 utväxling?

Lust att berätta vad du menar med spårvagn?

Min behöver också en total renovering, min låter mellan 80-140 km/h (Gear whine) när jag kör på motorvägen. Släpper jag gasen så försvinner ljudet. Så jävla irriterande faktiskt ☹️

Det förstörde hela nöjet för mig. Nu är det som en dröm att köra. Tyst och fint i motorvägsfart trots Pypes bomber.

Link to comment
Share on other sites

On 2019-03-30 at 01:15, Peter Ekelund said:

3.55 har jag. Bakaxeln ylade från 60-70km/h och uppåt. Det var utväxlingen som var körd. Oljan läckte ut via en otät pinjongtätning. Ljudet försvann när jag avlastade med gasen(hörs tydlig skillnad). Lät riktigt högt(skärande ljud). Det var Bengt Wittander som fixade min axel. Competition Cars, Dalby. Han har gärna bilen ett par dagar då han pillar med det. Bakaxeln behöver inte monteras av. Jag betalade 5000 för jobbet. Se det som ett riktmärke.

tack för info,  vilken årsmodell är din bil? 

 

Jag sökte upp Bengt och han verkar finns nere i Malmö, mycket långt ifrån mig som bor i Gävle. Får hitta nått ställe som är närmare

Link to comment
Share on other sites

20 timmar sedan, Robban1 said:

Du kan göra det redan nu.  

Jag väntar nog lite tills det mesta gruset är bortborstat från gatan (vinterdäcken är lite smalare så de stänker inte upp lika mycket på trösklar och dörrsidor)

Dessutom måste jag ägna några kvällar åt att måla en "dinge" (sjösättning i påsk)

Jag har ju dubbfria vinterdäck så det är ju ingen brådska, men det är ju alltid kul att få på sommardäck.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...