cabrune April 9, 2019 Report April 9, 2019 Mustang GT 2007 När jag bromsar blinkar det på vänster sida en gång. Aldrig på höger. Tidigare ägare vilken importerade bilen ifrån USA hade monterat en Customtronix--LED Blinker Splitter, Model No: LEDRLBS. Baklysen är med 3 sektioner röda glas. Blinkersen är monterad i backljuset med gul lampa. Vad kan felet vara. Jag har läst att inkommande signal ifrån det tredje bromsljuset , vilket är monterat på bakvingen, skall koppla bort blinkerssignalen. Detta fungerar ej för vänster sida. Tacksam för hjälp. Citera
Peter Ekelund April 9, 2019 Report April 9, 2019 Quote Är det ett nytt fenomen som uppstått plötsligt? Citera
cabrune April 10, 2019 Author Report April 10, 2019 Vet ej. Köpte bilen 2018.05.30 Bilen importerades för att säljas vidare. Så jag är första "riktiga" ägaren. En bakomvarande Mustangägare upptäckte fenomenet i Juli-Aug. Jag hade ingen aning då om problemet. Citera
Corvette April 10, 2019 Report April 10, 2019 Det där måste mätas upp då det är något fel i Sverige konverteringen Citera
cabrune April 10, 2019 Author Report April 10, 2019 Ja men hur. Jag har väl någotsånär kunskap om strömmens väg hit å dit. Begränsad behörighet. Jag får testa insignalerna samt utgående, broms samt vänster blink. Citera
Corvette April 11, 2019 Report April 11, 2019 Bästa sättet är att återställa bilen till original se att allt funkar, och sedan koppla om allt korrekt Citera
cabrune April 13, 2019 Author Report April 13, 2019 Monterade ett motstånd på 50W 8 ohm pararellt med utgång vänster blink. Enligt Blinker Splitter information på nätet kunde man montera ett motstånd på 5,6ohm pararellt. Hade dock bara ett 8 ohm hemma. Det hjälpte inte. Det är inte varje gång man bromsar som det blinkar till. Citera
cabrune April 13, 2019 Author Report April 13, 2019 Är det någon som har en gammal Blinker splitter jag skulle kunna prova? Fungerar det, vill jag köpa den. Citera
Pastorn 14 September Report 14 September Hej! Har exakt samma problem på en mustang 2007 som vi monterat blinker splitter på. Undrar därför om det löste sig för dig och hur du gjorde i så fall? Mvh Citera
Recommended Posts