PeterH, 2011 Cab, Gävle April 10, 2019 Report April 10, 2019 Hej, en fråga Jag har försökt lite försiktigt att "ställa fast" bilen ett par gånger och har kopplat ur traction controll som man ska genom att hålla ner knappen ca 5 sek Därefter bromsat och gasat, men är som om bilen inte orkar eller om den slirar på lamellerna. Hur som helst så spinner den inte lös Har läst på en del forum o kollat på "tuben" om att en del säger att man måste ta ur ABS säkringen för att de ska funka Bilen är en V6:a 2010 med lilla sexan på 218hk (tror jag det är) Någon som har liknande erfarenhet eller tipsa om vad man behöver göra för att detta skall fungera ?? Tack på förhand //Peter Citera
Corvette April 11, 2019 Report April 11, 2019 Mmmm råkade ut för det på Power Meet en gång i burnout fållan, pinsamt, var för bra fäste för att den skulle orka dra loss Testade på en vanlig väg sen å då gick det Citera
PeterH, 2011 Cab, Gävle April 11, 2019 Author Report April 11, 2019 Men för bra fäste med orginal dimension på en gata med gammal asfalt, där jag inte haft problem med att göra detta för många år sedan med en Volvo 940 se ?? Frågan är om det är något annat som är fel eller om någon haft samma sak som utmynnade i någon typ av FEL på bilen ?? Citera
datmbn April 11, 2019 Report April 11, 2019 Du har väl diffbromsad bakaxel på bilen och då är väl 200 hk lite i minsta laget. volvon hade väl ingen diffbroms och då hade du jo 150 hk på ett hjul altså 50 hk mer per hjul än Mustangen Jag har ju en GT 300 hk och inte ens den är ju jättelätt att få att stå still och spinna. Citera
Mustangmike April 11, 2019 Report April 11, 2019 Vet inte om V6:an har diffbroms men 940 lär inte ha det så där har du bara ett hjul som spinner. Gissningsvis smalare sämre däck på den tiden också jmf.med en Musse idag. Men inte ens med V8:an gick det 100% igt att få loss i alla lägen. Jag har märkt att trots man avaktiverat antispinn så verkar det som datorn i vissa lägen går in och drar ner effekten till synes oförklarligt. Nu har ju jag automat så där ska man ju dessutom få upp varvet och vridmomentet innan convertern drar för mycket. Men ju mer knuff i maskin man fått ju bättre har det gått. Breda (285) lågprofilare kan nästan släppa lättare initialt än original (235) p.g.a lägre kontakttryck och lite skit/damm på gatan. Så med begränsat med effekt har man kanske bara ett försök innan dom blivit lite ljummna och fått bättre grepp. Med det sagt, gör inget halvfjösigt försök, på hårt direkt på ettan, skicka i tvåan och spinn upp farten på hjulen ordentligt tills dom blir mjuka och överhettade så kommer röken och då är det bara att fortsätta Citera
PeterH, 2011 Cab, Gävle April 11, 2019 Author Report April 11, 2019 Ok, tack då vet jag att det är mindre risk för att något skulle vara fel på bilen. Får vänta till Procharger är installerad då kanske Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.