April 10, 20196 yr comment_165963 Hej, en frÄga Jag har försökt lite försiktigt att "stÀlla fast" bilen ett par gÄnger och har kopplat ur traction controll som man ska genom att hÄlla ner knappen ca 5 sek DÀrefter bromsat och gasat, men Àr som om bilen inte orkar eller om den slirar pÄ lamellerna. Hur som helst sÄ spinner den inte lös Har lÀst pÄ en del forum o kollat pÄ "tuben" om att en del sÀger att man mÄste ta ur ABS sÀkringen för att de ska funka Bilen Àr en V6:a 2010 med lilla sexan pÄ 218hk (tror jag det Àr) NÄgon som har liknande erfarenhet eller tipsa om vad man behöver göra för att detta skall fungera ??  Tack pÄ förhand //Peter
April 11, 20196 yr comment_165976 Mmmm rĂ„kade ut för det pĂ„ Power Meet en gĂ„ng i burnout fĂ„llan, pinsamt, var för bra fĂ€ste för att den skulle orka dra loss Testade pĂ„ en vanlig vĂ€g sen Ă„ dĂ„ gick det Â
April 11, 20196 yr Author comment_165979 Men för bra fÀste med orginal dimension pÄ en gata med gammal asfalt, dÀr jag inte haft problem med att göra detta för mÄnga Är sedan med en Volvo 940 se ?? FrÄgan Àr om det Àr nÄgot annat som Àr fel eller om nÄgon haft samma sak som utmynnade i nÄgon typ av FEL pÄ bilen ??
April 11, 20196 yr comment_165981 Du har vÀl diffbromsad bakaxel pÄ bilen och dÄ Àr vÀl 200 hk lite i minsta laget. volvon hade vÀl ingen diffbroms och dÄ hade du jo 150 hk pÄ ett hjul altsÄ 50 hk mer per hjul Àn Mustangen Jag har ju en GT 300 hk och inte ens den Àr ju jÀttelÀtt att fÄ att stÄ still och spinna.
April 11, 20196 yr comment_165982 Vet inte om V6:an har diffbroms men 940 lĂ€r inte ha det sĂ„ dĂ€r har du bara ett hjul som spinner. Gissningsvis smalare sĂ€mre dĂ€ck pĂ„ den tiden ocksĂ„ jmf.med en Musse idag. Men inte ens med V8:an gick det 100% igt att fĂ„ loss i alla lĂ€gen. Jag har mĂ€rkt att trots man avaktiverat antispinn sĂ„ verkar det som datorn i vissa lĂ€gen gĂ„r in och drar ner effekten till synes oförklarligt. Nu har ju jag automat sĂ„ dĂ€r ska man ju dessutom fĂ„ upp varvet och vridmomentet innan convertern drar för mycket. Men ju mer knuff i maskin man fĂ„tt ju bĂ€ttre har det gĂ„tt. Breda (285) lĂ„gprofilare kan nĂ€stan slĂ€ppa lĂ€ttare initialt Ă€n original (235) p.g.a lĂ€gre kontakttryck och lite skit/damm pĂ„ gatan. SĂ„ med begrĂ€nsat med effekt har man kanske bara ett försök innan dom blivit lite ljummna och fĂ„tt bĂ€ttre grepp. Med det sagt, gör inget halvfjösigt försök, pĂ„ hĂ„rt direkt pĂ„ ettan, skicka i tvĂ„an och spinn upp farten pĂ„ hjulen ordentligt tills dom blir mjuka och överhettade sĂ„ kommer röken och dĂ„ Ă€r det bara att fortsĂ€tta đ Â
April 11, 20196 yr Author comment_165983 Ok, tack dĂ„ vet jag att det Ă€r mindre risk för att nĂ„got skulle vara fel pĂ„ bilen. FĂ„r vĂ€nta till Procharger Àr installerad dĂ„ kanske đÂ