Alin92 June 23, 2019 Report June 23, 2019 (redigerad) Märkte i dag att den väntat ned passagerarmattan under värmepaketet och det var lite vatten i kylaren. Jag gick varm häromdagen inte mycket men där vid gränsen, mitt på min mätare, det gjorde den ofta för ett år sedan då jag nyss köpt, men det blev mkt bättre, perfekt , då jag bara satt dit en fläktkåpa, men häromdagen gig den som sagt lite varm och i dag märkte jag att det var blött på golvet men inte så sött, utan mer bara vatten, Kan jag blanda ihop läkage från luftintaget(det lär ju vara rostigt där) i torpeden med att det kokat in genom värmepaketet? Det är nya slangar, nut värmepaketet, ny kylare och som sagt kåpa. Bilen går perfekt, rapp å pigg 289:a men vad tror ni? Dessutom du då jag kände där efter vatten eller alternativt dam(då har det ju inte varit vatten där, så råkade jag av någon anledning pillra ned den flärp(värme eller ej) tror jag som är i värmepaketet, en lång plåt som styrs av en vajer från mittenreglaget. Måste jag plocka ned för få den åter den, eller kan jag bara strunta i det, eller blir det då ständigt varmt?? Så två frågor: tror ni min väta i mattan är från kylaren/värmepaktet/kylsystem eller från rost i torped och luftintag? "flärpen" plattan en ca 15-20 lång plåt osom man kan fälla eller höja med mittreglaget, vad borde jag göra där? p Ändrade %s av %s (%s) Citera
Tbird June 23, 2019 Report June 23, 2019 ?? Hur stavar du, eller litar du på rättstavningsprogram?? Går f*n inte förstå. Och som vanligt, en bild är mycket värd. Citera
Alin92 June 24, 2019 Author Report June 24, 2019 14 timmar sedan, Tbird said: ?? Hur stavar du, eller litar du på rättstavningsprogram?? Går f*n inte förstå. Och som vanligt, en bild är mycket värd. Det är nog lite felstavat för det går fort, men det är svårt att ta an bild av en våt svart matta, den är liksom bara svart och vid värmepaketet och däromkring, kommer man knappt åt att stoppa dit ett finger Citera
Thomas19 June 26, 2019 Report June 26, 2019 Alin92; DU skrev att du bytt kylare. Var den gamla dålig och fungerade med expansionskärl men den nya har inte det? I så fall kan det bli ett högre tryck i systemet nu och då kan det mycket väl börja läcka lite varstans. Min vattenpump började läcka efter att jag bytt kylare. Tbird; Kan du inte påpeka att andra gör fel på ett vänligare sätt? Det blir så dålig stämning i forumet av spydiga eller kränkande kommentarer. Berätta gärna vad du vill ha bild på för av texten framgår det enligt mig att han tror att värmepaketet läcker. Det blir inte mycket till bild där under instrumentpanelen....... Vill du inte hjälpa honom eller retar dig på inlägget på något sätt, låt bli att svara. Är inte det bättre än att lägga en massa energi på att skapa negativ energi. Jan CMC 391; Beror inte det på vad du har i kylsystemet? Om det är en ren sommarbil som står i varmgarage på vintern tror jag det finns en del som inte har glykol, bara rent vatten. Jag har glykol oavsett pga rostrisken med rent vatten samtidigt som glykol skall sänka kokpunkten något. Citera
Tbird June 26, 2019 Report June 26, 2019 Det var inga kränkande eller spydiga kommentarer från min sida då Alin92 har frågat så många gånger i gåtor. Vi är väldigt många som frågat efter bilder under hans renovering, men till dags dato har vi aldrig sett någon bild eller foto. Som sagt en bild säger mer än tusen ord. Helt klart vill jag hjälpa honom men en stor text gröt gör det det inte lätt. Hoppades få honom att omformulera frågan och lägga till en bild med problemet som vi andra brukar göra på detta forum. Då är det mycket lättare att få svar på sina frågor och problem. Problemet kan vara av två olika problem. 1. Smakar vattnat/fukten sött = glykol, menas att värmepaketet har gjort sitt. 2. Smakar vattnat/fukten ingenting = vatten, menas att fläkt insuget eller vad det heter är sönderrostat, väldigt vanligt. 3 Citera
Lars Alfredsson June 27, 2019 Report June 27, 2019 Bra att det blir en saklig debatt, viktigt att ni som ställer frågor är tydliga. Det blir lättare att hjälpa då. Vi vill ju alla att det ska bli rätt och bra. Citera
Recommended Posts