Tungelsta HT-67 June 28, 2019 Report June 28, 2019 (redigerad) Kan man laga pittingen som blivit på kromade ramarna till ventrutan i dörrar och bakre sidoruta ? Tror inte nytt krom löser problemet , porer i metallen . Kostar fläsk med nya delar 1060.00 $ Mustang HT 1967 Ändrade %s av %s (%s) Citera
Tbird June 28, 2019 Report June 28, 2019 Mycket dyrare att laga gammalt. Fast å andra sidan så oftast originalet bättre passform och kvalitet. Citera
Tungelsta HT-67 June 29, 2019 Author Report June 29, 2019 Går att spruta het metall (zink tex) kom jag på . Men vad det kostar ? Citera
Per Berglund June 29, 2019 Report June 29, 2019 12 timmar sedan, Tungelsta FB-68 said: Går att spruta het metall (zink tex) kom jag på . Men vad det kostar ? Nix det går inte alls Zink har fel egenskaper och blir grått på kort tid. Jag har lämnat in "bumeranglisten" på omkromning men det var länge sedan och minns inte vad det kostade men det var dyrt Såg att en komplett 67 ventilationsruta med glas,gummi och krom låg på $366 Bara sargen låg i $166 i hög kvalitet Så du har dom hemma för runt 2600kr / sida Kan nog kosta minst samma att lämna in dom på renovering så fråga en kromfirma Citera
Tungelsta HT-67 June 30, 2019 Author Report June 30, 2019 Quarter window med klart glas , 530 $ / sida . Verkar enbart gå att få tag på kompletta , ej enbart den gjutna ramen . Så om det går att renovera dessa Citera
Tungelsta HT-67 June 30, 2019 Author Report June 30, 2019 21 timmar sedan, Per Berglund said: Nix det går inte alls Zink har fel egenskaper och blir grått på kort tid. Jag har lämnat in "bumeranglisten" på omkromning men det var länge sedan och minns inte vad det kostade men det var dyrt Såg att en komplett 67 ventilationsruta med glas,gummi och krom låg på $366 Bara sargen låg i $166 i hög kvalitet Så du har dom hemma för runt 2600kr / sida Kan nog kosta minst samma att lämna in dom på renovering så fråga en kromfirma Min tanke med att spruta zink var Avkroma rutramen , laga alla små porer med att spruta het zink , slipa om ramen , kroma om. Hört en historia om en tandläkare som fyllde alla små porer med amalgam. Citera
Tbird June 30, 2019 Report June 30, 2019 Det går att laga men ett j**la jobb och oftast mycket dyrare än nytt. Lyckligtvis finns så gott som allt nytt till Mustangerna, men av betydligt skiftande kvalitet. Nytt blir även dyrt om man ska ha kvalitet. Citera
Thomas19 July 25, 2019 Report July 25, 2019 (redigerad) En metod som ökar är chromelack. Sägs bli nästan som kromat men ändå lack. Avgör själv. Kan ju vara en lösning för just originaldelar som har bättre passform och där kostnaden blir för hög att kroma. Har dock konstaterat att detta inte är något nytt för plastdelar, tex leksaker har kromats sen åtminstone 60-talet. Bara flyttat ut från fabrikerna till lackerarna. Se länk nedan för beskrivning. Chrome paint for cars Dock brukar kromgods prissättas efter vikt. SÅ listerna borde inte bli så dyra. Inte ovanligt dock med en startkostnad + vikt(tex 400 kr + viktpris). Gammalt blir inte heller lika bra eftersom krom inte är som förr pga regler gällande hälsovådliga ämnen. Ändrade %s av %s (%s) Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.