Jump to content

Featured Replies

comment_13109

Hett tips. Jag har en bekant som testat alla möjliga medel och också konstaterat att Vim fungerade. Taket blev kritvitt, men dagen efter hade lackering fått lackrosor där lite Vim hade legat kvar och runnit ner efter karossidorna.

Vim verkar alltså frätande på lacken så skölj överdrivet noga. Sköljning gjordes noggrant på den bilen på den bilen men tyvärr så kanske det kan bli små rester kvar.

comment_13150

Det bästa jag har testat, har dock aldrig testat VIM, är en kapellrengöring som kallas Acapella cleaner. Detta är en svensk produkt som saluförs av OK. Medlet är ett koncentrerat tvättmedel som inte påverkar bilens lack.

När jag köpte min 65 cab var jag osäker på om bilens topp var verkligen var vit eller om den kanske var tan färgad. Efter en Acapella cleanerbehandling visade den sig vara vit!

Acapella cleaner kan vid kraftig nedsmutsning påföras outblandat annars räcker det med en 50/50 blandning när toppen exempelvis ska fräschas upp efter en vinter i det dammiga garaget.

Påför, skrubba med diskborste eller dyl, skölj och smutsen forsar bort!

Lycka till!

Jon

cmc 190