January 19, 200520 yr comment_12861 Nån som har tips på bra medel att få bort några fläckar från cabben,den är vit.
January 20, 200520 yr comment_12877 Hva slags material er det i cabben?Jeg har med bra resultat(ikke prøvd på cab.......)ofte brukt, med forsiktighet, BILTEMA's fenderrengjøring til å fjerne fettflekker o.l.
January 20, 200520 yr comment_12879 Hej!Ta kontakt med en större försäljningsmarina/båttillbehörsbutik dom som är välsorterade för USA produkter som innefattar vinylkapellstvätt eftersom USA originalkapell är i vinylstruktur som på bilarna Jag har för mig fabrikatet heter Star Bright.H/Magnus CMC 1179
January 20, 200520 yr Author comment_12881 Hej.Tanken slog mig också,ska ta och snacka med Båtsam i Kvicksund.Dom borde ha lite ideer.
January 24, 200520 yr comment_13106 Använde VIM + nagelborste blev helt ren.Behandla sedan med vinyl inpregnering.
January 24, 200520 yr Author comment_13107 VIM tycker jag känner igen namnet.Är det nåt man köper i vanliga livsmedelsbutiker?
January 24, 200520 yr comment_13109 Hett tips. Jag har en bekant som testat alla möjliga medel och också konstaterat att Vim fungerade. Taket blev kritvitt, men dagen efter hade lackering fått lackrosor där lite Vim hade legat kvar och runnit ner efter karossidorna. Vim verkar alltså frätande på lacken så skölj överdrivet noga. Sköljning gjordes noggrant på den bilen på den bilen men tyvärr så kanske det kan bli små rester kvar.
January 24, 200520 yr Author comment_13128 Hej.Hur ska man spä ut det,finns det nån blandningsförhållande eller är det bara att höfta till.Tänkte bara så man inte fräter sönder cabben.
January 24, 200520 yr comment_13150 Det bästa jag har testat, har dock aldrig testat VIM, är en kapellrengöring som kallas Acapella cleaner. Detta är en svensk produkt som saluförs av OK. Medlet är ett koncentrerat tvättmedel som inte påverkar bilens lack. När jag köpte min 65 cab var jag osäker på om bilens topp var verkligen var vit eller om den kanske var tan färgad. Efter en Acapella cleanerbehandling visade den sig vara vit! Acapella cleaner kan vid kraftig nedsmutsning påföras outblandat annars räcker det med en 50/50 blandning när toppen exempelvis ska fräschas upp efter en vinter i det dammiga garaget. Påför, skrubba med diskborste eller dyl, skölj och smutsen forsar bort!Lycka till!Joncmc 190
January 24, 200520 yr Author comment_13154 Tackar för tipsen.Nu har jag ett par olika möjligheter.Återkommer med resultatet när jag har provat.