fredrik.mickelsson October 9, 2019 Report October 9, 2019 Håller på å bygger ihop min 351C motor och har en fundering. Nu är det ju 2 år sedan jag plockade isär den så jag kommer ju inte ihåg hur det ska vara, men när jag monterar thrust platen så får jag ett glapp mellan blocket och thrustplate på 0,85 mm. Men tanken är väll att den ska ha kontakt med blocket? Jag har även monterat en ny plugg i bakänden av blocket (se bild). Kan det vara så att jag har knackat in den för långt å därför allting blir fel? Citera
Per Berglund October 9, 2019 Report October 9, 2019 Japp du har slagit in den för långt Du har även vänt plattan back o fram tror jag Du ska även provmontera dit kamdrevet eftersom det bestämmer toleransen till plattan. Har varit med om att kamdrevet nypit fast! Citera
fredrik.mickelsson October 10, 2019 Author Report October 10, 2019 Jo jag vet att den vart bakochfram, bara skruvade dit den så jag kunde ta en bild. Tack för hjälpen Per, då var det som jag trodde. Får försöka knacka ut pluggen en bit utan att förstöra den Citera
Mustangmike October 10, 2019 Report October 10, 2019 Nu kanske jag är ute å cyklar men det ser ut som du har en kant på locket med slitage från kammen i centrum vilket skulle betyda att kammen ryms och du kommer dikt mot kanten. Men det viktigaste måste vara att kammen hamnar i rätt läge axielt som Per påpekade så att fördelaren får korrekt drivning. Citera
Recommended Posts